شناسهٔ خبر: 56515 - سرویس بنادر و دریانوردی

عضوکمسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد؛

بندر شهید بهشتی چابهار در اولویت توسعه و اتصال به شبکه ریلی/ بنادر و صنایع دریایی از دغدغه‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس است

رضا علیزاده عضوکمسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به شبکه ریلی سراسری از جمله پروژه‌هایی است که اجرای آن در سطح ملی بسیار اهمیت دارد، چرا که توسعه در این منطقه می‌تواند به مناطق دیگر تسری پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضاعلیزاده نماینده مردم ورزقان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: موضوع بنادر و صنایع دریایی از دغدغه‌های کمیسیون صنایع و  معادن مجلس است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استراتژیک بنادر و اتصال آنها به ریل، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات مربوط به بنادر، اتصال آنها به شبکه ریلی داخلی و بین‌المللی است. اتصال بنادر به شبکه ریلی، رابطه مستقیم با توسعه و رشد آنها دارد. نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی درباره این که کدام بنادر را می توان  در اولویت توسعه و اتصال به شبکه ریلی قرار دارد، گفت: اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به شبکه ریلی از جمله پروژه‌هایی است که اجرای آن در سطح ملی بسیار اهمیت دارد، چرا که توسعه در این منطقه می‌تواند به مناطق دیگر نیز تسری پیدا کند.

 وی به موانع و مشکلات موجود برای توسعه شبکه ریلی و اتصال آن به بنادر اشاره کرد وگفت: عمده‌ترین مشکلی که در حال حاضر برای توسعه منطقه چابهار و اتصال بندر شهید بهشتی به شبکه ریلی وجود دارد، کمبود منابع و اعتبارات است. این اعتبارات را می‌توان از راه‌های مختلفی چون دریافت اوراق قرضه که وزارتخانه‌ها در اختیار پیمانکاران قرار می‌دهند، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تامین کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی می‌تواند تامین‌کننده بخشی از هزینه‌های پروژه اتصال بندر به ریل باشد. با همکاری وزارت راه‌ وشهرسازی، مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادها می توان، پروژه های ریلی را توسعه داد.