شناسهٔ خبر: 56545 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی خبر داد:

اتمام طرح توسعه و بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه مشهد/ تلاش برای افزودن ۹۰۰۰ متر مربع به فضای ترمینال

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از اتمام طرح توسعه و بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه مشهد خبر داد و گفت: افزودن ۹ هزار متر مربع به فضای این ترمینال در دستور کار قرار دارد.

محمدباقر قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از اتمام طرح توسعه و بهسازی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد و گفت: طرح توسعه، بازسازی و به‌سازی ترمینال داخلی فرودگاه مشهد، که از حدود سه سال  قبل آغاز شده بود، به اتمام رسید.

قاسم‌زاده این توسعه را کمی و کیفی توصیف کرد و افزود:  از بعد کمی ۴ هزار متر مربع به فضاهای ترمینال اضافه شده و همچنین فضاهای بلااستفاده برای استفاده مسافران آماده شده است.

وی ادامه داد: از منظر بازسازی و توسعه کیفی نیز ارائه تسهیلات، آزادسازی مسیرها و زیباسازی ترمینال داخلی به اتمام رسید.

به گفته قاسم‌زاده، توسعه ترمینال داخلی در حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

آغاز طرح توسعه جدید ترمینال داخلی

مدیر کل فرودگاه‌های استان رضوی همچنین به آغاز طرح جدید توسعه ترمینال داخلی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اشاره کرد و گفت: در ادامه این روند حدود ۹ هزار متر مربع دیگر به فضای ترمینال داخلی اضافه خواهد شد، که این درواقع برنامه توسعه بعدی فرودگاه است.

وی ادامه داد: پیمانکار این طرح شروع به کار کرده است و امیدوار هستیم این پروژه تا دو سال دیگر به اتمام برسد.

قاسم‌زاده محوطه سازی مقابل ترمینال را از دیگر پروژه‌های فرودگاه مشهد دانست و گفت: محوطه‌سازی مقابل ترمینال داخلی نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد تا تردد مسافر و مراجعه به فرودگاه وضعیت قابل قبولی پیدا کند.

وی افزود: فرودگاه مشهد جزو فرودگاه‌های درجه یک است و تمام تجهیزات ناوبری مورد نیاز برای پروازها را دارا است، بنابراین نیازی به توسعه در این جنبه وجود ندارد.

بنا بر گفته قاسم‌زاده، طرح توسعه جدید ۴۴ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

انجام ۱۷ پرواز حج تا ساعت ۱۳ هفتم مرداد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی، در ادامه به تشریح وضعیت پروازهای حج در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد پرداخت و گفت: تا ساعت ۱۳ هفت مدرداد ماه، مجموعا ۱۷ پرواز خروجی حج تمتع انجام شده و ۶۰۲۲ زائر با استفاده از این پروازها به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

قاسم‌زاده ادامه داد: ۹۹ هزار ۲۰۰ کیلوگرم بار با استفاده از این پروازها جابجا شده و در مجموع تعجیل در پرواز‌ها در حدود ۹۵ دقیقه بوده است.

گفتنی است در بنا بر برنامه ۳۶ پرواز حج تمتع از فرودگاه مشهد، توسط هواپیمایی سعودی انجام می‌شود و این پروازها تا ۲۵ مردادماه ادامه خواهد داشت.