شناسهٔ خبر: 56570 - سرویس استان‌ها

بازدید استاندار فارس از کارگاه تولید عرشه‌های فلزی پل‌های بزرگ محور دارالمیزان

بازدید استاندار فارس و هیات همراه به اتفاق مدیرکل راه وشهرسازی لارستان ازکارگاه ساخت عرشه‌های فلزی پل‌های بزرگ محور مهر- گله دار- دارالمیزان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، مهندس تبادار استاندار محترم فارس و هیات همراه به اتفاق مهندس باقری فرد مدیرکل راه وشهرسازی لارستان ازکارگاه ساخت عرشه‌های فلزی پل‌های بزرگ محور مهر – گله دار – دارالمیزان بازدید کرد.

باقری فرد در خصوص این پروژهٔ اولویت دار در شهرستان مهر اظهار داشت: آنچه در ساخت این پل‌ها مهم است اثربخشی انها در پیشبرد اهداف و ایجاد تسهیل در تردد و فراهم آوری بخشی از زیرساخت‌هاست، چرا که بر این اعتقادیم که ساخت پل در جاده‌ها می‌تواند به عنوان یک نقطهٔ استراتژیک در بحث تردد مطرح و تأثیرات بسزای خود را به خوبی برای تکمیل این فرایند نمایش دهد و خدمات آن نیز به مردم این منطقه عرضه شود.

وی با بیان اینکه ساخت دو دستگاه پل با دو دهانه ۴۵ متری و دو دهانه ۵۰ متری در کیلومترهای ۱۹ و ۳۶ در حدفاصل گله دار تا دارالمیزان با عرشه‌های فلزی با اقدامات مؤثر از سوی پیمانکار مراحل ساخت خود را سپری نموده، افزود: تاکنون تلاش‌های مستمری صورت گرفته و اقدامات تکمیلی آن برای مرتفع شدن موانع پیش رو با جدیت در حال انجام می‌باشد.

باقری فرد با اشاره بر اینکه طول این محور ۶۸ کیلومتر می‌باشد، ادامه داد: عملیات راهسازی به طول ۵ کیلومتر برای اتصال این دو پل در این طرح پیش بینی شده و یک دستگاه آبنمای کنار گذر در کیلومتر ۳۶ نیز نقش سرویس دهندهٔ بارهای ترافیکی بیش از ۴۵ تن در کنار این پل را پوشش خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی ظرفیت‌های لازم برای تکمیل هرچه سریعتر این پل‌ها در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم پس از تکمیل مراحل ساخت در این کارگاه تولیدی هرچه سریعتر مراحل بعدی نیز در محل پروژه صورت پذیرد.