شناسهٔ خبر: 56696 - سرویس مسکن و شهرسازی

محمد آیینی مطرح کرد:

تاكید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرهای جدید/ لزوم پیوند سیاست، تجارت و هنر برای توسعه در سطح شهرهای جدید

افتتاح مدیرعامل شركت عمران شهر جدید اندیشه گفت: شهر جدید اندیشه جدایی از برنامه‌‌ریزی‌های عالمانه با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری توانسته است آرامش روحی و روانی خوبی را برای شهروندان خود ایجاد كند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد آیینی مدیرعامل شركت عمران شهر جدید اندیشه در آیین گشایش گالری بزرگ آثار هنری شهرهای جدید در بازار بزرگ ایرانی-اسلامی اندیشه بیان كرد: خوشبختانه مجموعه مدیران شهری اندیشه از سال‌های گذشته تا كنون توانسته‌اند شهری موفق را رقم بزنند. به گونه‌ای كه امروز می‌توانیم ادعا كنیم اندیشه جزو موفق‌ترین شهرهای جدید كشور است.

وی ادامه داد: شهر جدید اندیشه جدایی از برنامه‌‌ریزی‌های عالمانه با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری توانسته است آرامش روحی و روانی خوبی را برای شهروندان خود ایجاد كند.

این مقام مسئول با تاكید براینكه رویكرد امروز وزارت راه و شهرسازی همواره توجه به نیازهای روحی و اجتماعی علاوه بر كالبد بوده است گفت: ما به همین دلیل از ابتدای كار خود به زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی توجه كرده‌ایم. در حال حاضر بیش از ۵۰ مركز آموزشی با تراز بالا در اندیشه وجود دارد كه به شهرهای اطراف نیز خدمات رسانی می‌كند. همچنین مساجد زیبایی با استفاده از هنر ناب ایرانی در اندیشه وجود دارند كه بستر ساز ساخت بازار ایرانی-اسلامی در این شهر جدید شده‌اند.

آیینی اضافه كرد: امروز شما شاهد راه‌اندازی نمایشگاه دائمی از هنرهای ایرانی در بازار ایرانی-اسلامی اندیشه هستید كه نتیجه آن ورود هنر به كالبد این شهر جدید است. اقدامی كه قطعا خوش‌اخلاقی و آرامش روحی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

حسین ایمانی جاجرمی مشاور اجتماعی مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید با حضور در این مراسم بیان كرد: متاسفانه امروز درصد ناچیزی از درآمد خانواده‌ها به مسائل فرهنگی و هنری اختصاص دارد كه امید است شاهد روزی باشیم كه بخش قابل توجهی از هزینه‌های خانواده در این حوزه صرف می‌شود.

ایمانی با بیان اینكه شهرهای جدید یك فرصت برای پایه‌گذاری مسائل فرهنگی و هنری برای گروه‌های جوان، میانه و حتی كم‌درآمد در زندگی هستند گفت: در حال حاضر شهرت، اعتبار و حفظ تعلق ساكنان شهرهای جدید به این مناطق یك مساله مهم برای شهرهای جدید به شمار می‌رود كه ما باید با به كارگیری سیاست‌های شهرهای جدید آن‌ها را محقق سازیم. ما باید با استفاده از رویدادهای فرهنگی و هنری كاری كنیم تا مردم به محله و شهر خود افتخار كنند.

وی با تاكید براینكه حمایت دولت و بانك مسكن می‌تواند شهرهای جدید را به مراكز فرهنگی و هنری كشور تبدیل كند گفت: این شهرها قابلیت دارند با برنامه‌ریزی و حمایت به مراكز فرهنگی تبدیل شده و زندگی نسل‌های آینده را تغییر دهند.

ایمانی جاجرمی در پایان بازار ایرانی-اسلامی شهر جدید اندیشه را الگوی مناسبی در این حوزه نامید و گفت: این بازار نوعی پیوندی بین سیاست، تجارت و هنر در اندیشه است كه خوب است در شهرهای جدید دیگر نیز تعمیم داده شوند.