شناسهٔ خبر: 56744 - سرویس استان‌ها

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:

اجرای طرح بازآفرینی در بندرعباس باید اثر بخش باشد/ صرف خیابان‌کشی و جدول‌گذاری کمکی به توسعه شهری نمی‌کند

روستا عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران،بر اجرای دقیق بازآفرینی شهری در بندرعباس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، روستا در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری با اشاره به اقدامات در دست بررسی بازآفرینی شهر در بندرعباس گفت: اجرای این طرح نه تنها توسط راه و شهرسازی بلکه با حضور همه ارگان‌های دولتی دست اندرکار و مسئول در این حوزه بررسی و جلسات مختلفی برای اجرای هر چه بهتر آن برگزار شده است که این موضوع در ستاد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز توسط استاندار هرمزگان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از شهر بندرعباس بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، گفت: ۱۷۰۰ هکتار از محدوده شهر بندرعباس مبتلا به بافت‌های ناکارامد شامل سکونت گاه‌های غیر رسمی، بافت‌های فرسوده و ... است.

روستا با تاکید بر اینکه برای محله چاهستانی‌ها باید طرح منظر شهری تهیه شود، گفت: اگر فکر کنیم که با خراب کردن و جدول کشی و آسفالت به این محله و بندرعباس کمک کرده ایم اشتباه است بلکه اجرای بازآفرینی در این محله باید اثر بخش باشد.

وی در عین حال اقدامات انجام شده در محله چاهستانی‌ها را ارزشمند خواند و گفت: اقدام صورت گرفته فضای ارتباطی و تعاملی خوبی را بوجود آورده است.

عضو هیئت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران در ادامه گفت: شهر بندرعباس طی یک دهه با افزایش ۱۰۰ هزار نفری جمعیت مواجه شده است و امری اجتناب ناپذیر است ولی در عین حال باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

به گفته وی، بندرعباس با چالش‌های بسیار جدی خشکسالی و بحران انرژی مواجه است و سیاست‌ها، شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری ایجاب می‌کند که یک نگاه به توسعه مجدد و درونی شهرها داشته باشیم.

روستا افزود: توسعه شهر بندرعباس را باید از طریق اقداماتی که در خود بندرعباس است جستجو کنیم. این توسعه درونی کاهش هزینه‌های مدیریت شهری را در بردارد و باعث افزایش ایمنی و افزایش تاب آوری شهری خواهد شد.