شناسهٔ خبر: 56821 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران تصویب شد/ اصلاح ساختار سازمانی شرکت در دستور کار قرار گرفت/ تغییر وظایف تصدیگری به سیاست‌گذاری

امیر حسین قزوینی عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران از تغییر اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران از "شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری" به "شرکت بازآفرینی شهری ایران" و تصویب آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، امیرحسین قزوینی در این باره، اظهار داشت: بر اساس ماده یک اساسنامه اصلاح شده نام شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، به شرکت بازآفرینی شهری ایران تغییر یافت.

جزئیات ماده شش اساسنامه اصلاح شده

وی درباره ماده شش اساسنامه اصلاح شده که به اهداف شرکت بازآفرینی شهری ایران اشاره دارد، توضیح داد: بر اساس ماده شش، هدف از تشکیل شرکت، راهبری و ساماندهی فعالیت‌ها و اقدامات لازم در زمینه احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های قدیمی، فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی که «محدوده‌های هدف» نامیده می شوند در راستای برنامه‌های عملیاتی بازآفرینی شهری به منظور ارتقای کیفیت محیط زندگی شهروندان و در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و نیز توسعه و ترویج فعالیت‌های فوق‌الذکر از طریق مشارکت شهرداری‌ها، ساکنان و مالکان، اشخاص حقیقی و حقوقی ذی‌نفع و نهادهای محلی است.

زمان ابلاغ اساسنامه

به گفته مهندس قزوینی، اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری ابلاغ و این شرکت به شرکت حاکمیتی تبدیل شد.

وی ادامه داد: براساس اساسنامه جدید، وظایف شرکت از تصدی‌گری به سیاست‌گذاری در حوزه بازآفرینی شهری ایران ارتقاء یافته است. از سوی دیگر، این شرکت، دبیری ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار را که ریاست آن با شخص رئیس جمهور محترم است، به عهده دارد که بر این اساس، نیازمند طراحی ساختار سازمانی متناسب با ماموریت ها و انتظارات جدید است.

برگزاری جلسات بازبینی ساختار سازمانی

مهندس قزوینی درباره جزئیات برگزاری جلسات بررسی اساسنامه و بازبینی ساختار سازمانی در شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: بر اساس اساسنامه جدید شرکت، ساختار و تشکیلات تفصیلی شرکت نیز، متناسبا ضروری است، اصلاح شود. لذا از ابتدای سال جاری  با برگزاری این جلسات و تعامل با مسئولین مربوطه در سازمان اداری و استخدامی و نیز وزارت راه و شهرسازی، ایجاد ساختار مطلوب و متناسب با اساسنامه جدید به صورت جدی پیگیری می شود.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، بازبینی و ارتقای فرایندهای کاری، شرح وظایف واحدهای سازمانی و نیازسنجی و تعریف پست‌های مورد نیاز یکی دیگر از بندهای بررسی شده در این جلسات بوده است./