شناسهٔ خبر: 56869 - سرویس استان‌ها

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد:

ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در خراسان شمالی

جلسه استاندار خراسان شمالی با تاکید بر نقش زیرساخت‌های حمل و نقل در توسعه گفت: ارتقای زیرساخت‌های حمل ونقل این استان با تمام قوت پی‌گیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از راهداری خراسان شمالی. محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی در دیدار اعضای شورای حمل و نقل استان اظهار داشت: حوزه حمل و نقل مانند جریان خون است و نبود یا ضعف در این زمینه، توسعه را با مشکل روبرو می‌کند.

وی افزود: برای بهبود وضعیت در زیرساخت های حمل و نقل استان تلاش و حمایت می کنیم.

وی گفت: زمانی که هیئت دولت برای حضورم در خراسان شمالی رای مثبت داد، اعلام کردم که این رای تعهدآور است و باید برای ادامه راه و فعالیت حمایت شوم.خباز با بیان اینکه در آینده نزدیک با وزیر راه و شهرسازی ملاقات خواهد داشت گفت: در این دیدار موضوع جاده های استان را پیگیری می کنم.

وی اشاره داشت: خراسان شمالی در بخش گردشگری قابلیت بسیار بالایی دارد که توسعه حمل و نقل به تقویت این حوزه نیز کمک خواهد کرد. اولین قدم توسعه و در ادامه راه آهن، فرودگاه و انرژی پاک شرایط ایجاد و ثبات توسعه را فراهم می کنند.

خباز به اظهار نظرها درباره فرودگاه بجنورد گفت: صحبت های بی اساس برخی افراد با هدف زیر سوال بردن زحمات و خدمات گذشتگان قابل قبول نیست.

استاندار خراسان شمالی گفت: فرودگاه بجنورد بیش از بیست سال تجربه پرواز موفق دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در اين ديدار به ارائه گزارش پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد و ۱۷۱ کیلومتر بزرگراه مورد بهره برداری قرار گرفته و ۷۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان باقی مانده است.

وی افزود: برقراری ارتباط در مسیر بجنورد، سنخواست، جاجرم و میامی با هدف کوتاه شدن مسیر ارتباطی خراسان شمالی با تهران در دستور کار است که بخش بجنورد به سنخواست به دلیل تخصیص اعتبارات کم ملی پیشرفت فیزیکی کندی دارد./