شناسهٔ خبر: 56871 - سرویس استان‌ها

فراهانی خبر داد:

کلنگ‌زنی کمربندی کنارگذر قم و آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد در هفته دولت/ تکمیل جاده قم- جعفریه در انتظار تخصیص اعتبار

عباس فراهانی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: تفاهم نامه اجرای آزاد راه کنارگذر غربی قم و قم- سلفچگان- راهجرد در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس جمهوری تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فراهانی اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استانداری قم برای احداث پروژه ، این طرح با طول تقریبی ۱۱۰ کیلومتر و تخصیص اعتبار ۸۶۰۰ میلیارد ریال به تصویب هیئت دولت رسید.

وی افزود: طرح احداث کنارگذر قم در قالب قرارداد مشارکتی و به صورت ۳۰ درصد منابع مالی دولت و ۷۰ درصد آورده بخش خصوصی از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور اجرا خواهد شد.

فراهانی ادامه داد: بخش عمده این طرح در اراضی دولتی اجرا خواهد شد که این امر موجب تسریع در روند اجرای این پروژه خواهد شد.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: گسترش شبکه آزادراهی کشور و ایجاد کریدور ارتباطی ، افزایش ضریب ایمنی در سفر و همچنین تردد مناسب تر در محورهای مواصلاتی استان از اهداف ایجاد کنارگذر قم می باشند.

فراهانی گفت: در مسیر قم-سلفچگان-راهجرد نیز آزادراه جدیدی به طول ۵۶ کیلومتر ایجاد می شود که از کنار مراکز مهم اقتصادی استان عبور خواهد کرد.

وی در خصوص تکمیل محور قم- جعفریه(آوه) نیز توضیح داد: در این محور با نواقص و مشکلاتی از جمله تکمیل پل قلعه سنگی در محل سه راهی پاجیان، پل در حال احداث طغرود، اجرای آسفالت توپکا مسیر برگشت حد فاصل کیلومتر ۱۲ تا ابتدای مسیر و تکمیل قطعه چهارم محور حدفاصل شهر جعفریه تا آزادراه ساوه – سلفچگان به طول چهار کیلومتر مواجه هستیم.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل و بهسازی محور قم- جعفریه به طول ۳۸ کیلومتر نیازمند اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال است که امیدواریم از طریق دستگاه‌های استانی و ملی اعتبار لازم برای این محور تخصیص یابد.