شناسهٔ خبر: 56883 - سرویس استان‌ها

بازدید هیأت بلند پایه افغانستان از بندر چابهار/ افزایش همکاری‌های ایران و افغانستان در صادرات کالا

دیدار هیأت بلندپایه کشور افغانستان از زیرساخت ها، تجهیزات، اسکله‌ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی بندرشهید بهشتی و کلانتری چابهار بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، به نقل از اداره اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، بهروز آقایی؛  مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در بازدید هیأت بلند پایه افغانستان از بندر چابهار،گفت: با هماهنگی و همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان، تخفیفات و مشوق های حمایتی در نظر گرفته شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه گذاران بخش خصوصی از سرمایه گذاری در بندر چابهاراستقبال می کنند.

وی با اشاره به گسترش و تقویت همکاری های ترانزیتی در راستای موافقتنامه سه جانبه چابهار، افزود:  با افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی، امکان پهلوگیری کشتی  با آبخور بالا و افزایش ظرفیت عملیات تخلیه و بارگیری ایمن فراهم شده است. همچنین با ورود چندین محموله گندم ترانزیتی از بندر کاندلای هندوستان به مقصد کشور افغانستان از طریق بندر چابهار شاهد حرکت رو به رشد و توسعه ای بندر چابهار هستیم.

آقایی خاطرنشان کرد:توسعه همکاری های  ایران و افغانستان، ارائه تسهیلات به تجار، رانندگان و فعالین حوزه حمل و نقل در کاهش هزینه ها و بهره برداری از خطوط ریلی، در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

محمد حمید طهماسی؛ وزیر حمل و نقل و هوانوردی افغانستان  نیز تخفیفات و مشوق های ارائه شده در بندر چابهار را در توسعه همکاری های بندری و دریایی بین دو کشور بسیار راهگشا دانست و از تشکیل شرکت کشتیرانی برای تقویت فعالیت های دریایی در ایران خبر داد./