شناسهٔ خبر: 56908 - سرویس استان‌ها

تکاور خبر داد:

بهره‌برداری از ۳۷۴ میلیارد ریال طرح راه و شهرسازی فارس در هفته دولت

فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: همزمان با هفته دولت طرح‌های این مجموعه در حوزه بزرگراه، راه روستایی، مسکن مهر به ارزش ۳۷۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: این پروژه‌ها شامل ۳ کیلومتر بزرگراه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت و احداث راه روستایی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال و تعداد ۸۹۸ واحد مسکن مهر می‌باشد.

وی اذعان کرد: بزرگراه مرودشت– درودزن یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های در دست احداث این اداره کل می‌باشد و به‌دلیل حجم بالای ترافیک عبوری در منطقه و اینکه مرودشت یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی در کشور و استان می‌باشد و حجم بالای تردد وسایط نقلیه سنگین برای جابجا کردن محصولات کشاورزی در این محور وجود دارد بزرگراه شدن این محور بسیار مهم و لازم می‌باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: طول محور مرودشت– درودزن ۴۵ کیلومتر می‌باشد که ۲۲ کیلومتر آن قبلاً به صورت بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و عبور روی آن برقرار است و ۳ کیلومتر آن هم اکنون آماده بهره برداری است و ۲۰ کیلومتر باقیمانده نیز در دست عملیات اجرایی می‌باشد.

تکاور با اشاره به تأثیر ایجاد و تکمیل شبکه بزرگراه، راههای اصلی و فرعی و راه روستایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و استان فارس، بیان کرد: هر کجا که این زیرساخت‌ها ایجاد و تکمیل شده و در کنار آن حوزه حمل و نقل نیز تقویت شده است، شاهد رشد و توسعه بیشتری بوده‌ایم.

او گفت: امیدواریم با بهره برداری از این راهها شاهد کاهش تصادف‌های رانندگی و روان شدن ترافیک در محورهای استان فارس باشیم.

تکاور در خصوص پروژه‌های راه روستایی قابل افتتاح اذعان کرد: پروژه‌های راه روستایی در شهرستانهای مرودشت- فسا- خرامه- رستم و ممسنی می‌باشند که در این هفته افتتاح می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در پایان در خصوص مسکن مهر گفت: ۸۹۸ واحد مسکن مهر نیز آماده افتتاح می‌باشد که در قالب تعاونی– تفاهم نامه سه جانبه و خودمالک می‌باشند و در شهرهای مختلف استان فارس است و تسهیلات دولتی تعلق گرفته ۸۹۸ واحد ۲۲۴ میلیارد ریال می‌باشد.