شناسهٔ خبر: 56921 - سرویس استان‌ها

ثبت ۶۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در استان همدان

ترافیک جاده سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از ثبت ۶۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در ۴ ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان از ثبت ۶۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در ۴ ماهه نخست سال خبر داد.

مصطفی پناهنده،  سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: این تعداد تردد توسط ۶۸ دستگاه تردد شمار فعال استان همدان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال در همین مدت ۴۹ میلیون تردد در شبکه راه های ارتباطی استان ثبت شد، افزود: امسال میزان تردد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

پناهنده ادامه داد: بیشترین میزان تردد در محور همدان – کرمانشاه(رفت و برگشت) با ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تردد بوده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه اوج تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان بین ساعت ۱۸ تا ۱۹ بوده است، بیان کرد: از میزان تردد ثبت شده، یازده درصد مربوط به تخلفات سرعت و فاصله غير مجاز بوده است.

پناهنده یادآور شد: از این میزان سهم وسايل نقليه سنگين از كل وسايل نقليه عبوري ۱۷ درصد بوده است.

سرپرست اداره کل راهداری استان همدان اضافه کرد: ۳۴ میلیون و ۶۹۰ هزار خودرو نیز توسط دوربين هاي ثبت تخلف سرعت استان در این مدت مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول همچنین با اشاره به بررسی های انجام شده توسط سامانه های توزین در حال حرکت(wim ) استان تصریح کرد: یک میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۴۴ وسیله نقلیه در چهار ماهه نخست سال توسط این سامانه بررسی شده که این میزان در پاسگاه همدان- قزوین۷۵۱ هزارو ۱۷۶ مورد و در پاسگاه همدان – کرمانشاه ۸۳۵ هزار و ۶۶۸ مورد بوده است./