شناسهٔ خبر: 56926 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی آخر هفته‌‌ بارانی و مواج در سواحل خزر/ احتمال بارش باران در ارتفاعات شرقی استان تهران

آب و هوا- هواشناسی طی دو روز آینده در سواحل شمالی کشور، بخش‌هایی از استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های سمنان، مازندران و ارتفاعات شرق استان تهران، بارش باران گاهی رعدوبرق دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی گویای این است که طی دو روز آینده در سواحل شمالی کشور، بخش‌هایی از استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های سمنان، مازندران و ارتفاعات شرق استان تهران، بارش باران گاهی رعدوبرق دور از انتظار نیست.

برای بعدازظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، سواحل غربی دریای خزر و بخش‌های شمالی آذربایجان غربی و شرقی ابری بوده و شاهد کاهش دما، بارش باران خواهد بود و گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

برهمین اساس دریای خزر روز پنجشنبه مواجه خواهد بود.

جنوب شرق فارس و مناطقی از استان هرمزگان از بعدازظهر رشد ابر داشته و طی فردا و پنجشنبه در ساعات بعدازظهر در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا چهارشنبه سرعت وزش باد بر روی نیمه شرقی کشور افزایش می‌یابد که این شرایط در منطقه زابل و استان خراسان جنوبی و شرق کرمان با شدت بیشتری پیش‌بینی می‌شود و سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. طی همین مدت در جنوب غرب، در بعضی ساعات، وزش باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.  

امروز و فردا هم خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.

تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری داشت که در بعضی ساعات شاهد وزش باد و این مساله در اواخر وقت با افزایش میزان ابر خواهد بود.

حداکثر دمای تهران امروز ۳۹ بود و فردا حداقل دما در صبح ۲۶ درجه پیش‌بینی شده است.

در میان استان‌های کشور گرم ترین مرکز اهواز با دمای ۴۹ درجه بالای صفر بود و بعد از آن قم (۴۳)، خرم آباد و کرمانشاه (۴۲) دیگر مراکز گرم کشور بودند.

در مقابل شهرکرد با دمای ۱۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان بود و بعد از آن زنجان و اردبیل با دمای ۱۷ درجه بالای صفر دیگر مراکز خنک کشور بودند.

دمای استان‌های مختلف کشور را طی سه روز آینده می‌توانید اینجا مشاهده کنید.