شناسهٔ خبر: 56969 - سرویس بنادر و دریانوردی

هادی حق شناس؛

کسب اعتماد مردم جامعه با آزادی عمل خبرنگاران محقق می‌شود

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در تامین رفاه عمومی مردم دارد و با محقق شدن آن در جامعه شاهد ارتقای رفاه حال مردم در جامعه خواهیم بود.

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: بدون شک اگر هرگونه اطلاع رسانی خبرنگاران در جامعه به صورت شفاف تری انجام شود در این صورت مراجعه مردم به رسانه های خارجی بسیار کمتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: تقویت رسانه‌های گروهی در کشور و آزادی عمل خبرنگار در شفاف سازی و انتقال خبر درست به مردم و تنویر افکار عمومی در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه بسیار مهم است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه رسانه به عنوان رکن چهارم دمکراسی نقش مهمی در تامین رفاه عمومی و مردم دارد، گفت: اگر این رکن نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کند در این صورت شاهد ارتقا رفاه حال مردم در جامعه خواهیم بود.

به گفته وی، در جامعه‌ای که خبرنگار بتواند به راحتی به نشر اطلاعات بپردازد و اخبار و اطلاعات خود را به سهولت در اختیار شهروندان قرار دهد در این صورت توانسته نقش اصلی خود را ایفا کند.

وی به ایرنا گفت: در این روزها، اطلاع رسانی خبرنگاران بویژه در شفافیت سازی و انتظارت و خواسته‌های واقعی مردم سبب شد تا مسئولان با سرعت عملی بیشتری وارد عرصه مقابله تخلفات شوند.

گفتنی است، در تقویم رسمی ایران، ۱۷ مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» خبرنگار ایرنا به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است. شهید صارمی که در سال ۱۳۷۷ مسئول دفتر ایرنا در مزار شریف افغانستان بود در جریان حمله گروه طالبان به این شهر به همراه شماری از دیپلمات های ایرانی به شهادت رسید.

شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این شهید، ۱۷ مردادماه را بعنوان روز خبرنگار در ایران انتخاب کرد.