شناسهٔ خبر: 56974 - سرویس بنادر و دریانوردی

نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس؛

ضرورت توسعه راه‌های دسترسی به بنادر کشور/ مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادرهموار شود/ لزوم صادرات کالا با کمترین عوارض

عبدالغفور ایران نژاد نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوان شرایط را به گونه‌ای رقم زد که فضای رقابتی بین تولیدکننده داخلی و سرمایه‌گذار خارجی در بنادر شکل گیرد و حتی در این بین همکاری‌های مشترک انجام شود می‌توان در حوزه تولید و رونق بنادر شاهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالغفور ایران‌نژاد درباره توسعه بنادر و پسکرانه آن، افزود: ایجاد و توسعه راه‌های دسترسی به بنادر یکی از مهمترین مسائلی است که باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. اگر سعی داریم بنادر را به سمت صنعتی شدن سوق دهیم باید راه‌های ارتباطی در پسکرانه آنها را نیز ایجاد کنیم تا سرعت تولید کالا و صادرات به سرزمین اصلی و خارج از کشور افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که فضای رقابتی بین تولید کننده داخلی و سرمایه گذار خارجی شکل گیرد و حتی در این بین، همکاری‌های مشترک انجام شود می‌توانیم در حوزه تولید شاهد رونق و پویایی باشیم.

نایب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تا حد ممکن بوروکراسی‌های اداری که موجب می‌شود مشکلات و سختی‌های فعالیت در حوزه تولید و صنعت دوچندان شود را حل کنیم. حمایت و هماهنگی بین بخش‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا مسیر حرکت سرمایه‌گذاری چه در بخش داخلی و چه خارجی شتاب گیرد و شاهد اشتغالزایی باشیم.

وی اظهار داشت: باید از قانون تسهیل صادرات به نحو مطلوب استفاده کنیم تا هر کالایی که به بندر وارد می‌شود با عوارض کم صادر شود و تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند از این مزیت قانونی به نحو مطلوبی بهره ببرند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، ایران‌نژاد تاکید کرد: مهمترین بخش ترانزیت تسهیل شرایط برای صادرکننده است تا با دغدغه کمتری فعالیت کند. سرمایه‌گذار نیازمند مسیر هموار برای فعالیت است و این مسیر باید توسط نهادهای مسئول و متولیان امر ایجاد شود تا شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی در بنادر کشور باشیم.