شناسهٔ خبر: 57000 - سرویس وزارتی

خبرنگاران ياری گران جامعه برای عبور از بحران ها

آخوندی امضا عباس آخوندی*: كشور در شرایط خطیر، سخت و پر چالش قرار دارد كه خبرنگاران به عنوان بیانگر وجدان جامعه، باید درک روشنی از اين وضعيت داشته باشند و با درك عميق از مسائل، راهكارهاي عبور از اين مرحله را واكاوي كنند.

نام گذاري اين روز به مناسبت شهادت محمود صارمی، خبرنگار اعزامی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان توسط گروه افراطی طالبان، در تقويم كشورمان ماندگار  شده است و ۱۷ مرداد هر سال فرصتي است تا به جامعه‌اي تبريك بگوييم كه توسعه و عبور از بحران‌ها بدون آنها ممكن نيست.

توسعه نهایتاً ارتقا فهم و درک انسان‌ها از مسائل و قدرت حل آنها توسط جامعه است و این مي تواند از طریق رسانه صورت گيرد و جهان مدرن و دنیای جدید بدون خبر بی‌معنی است و جان جامعه و روح آن در آگاهی است.

خبر با ذكر تاریخچه و سابقه خبر و با در نظر داشتن محدودیت‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌ها كا مل مي‌شود. شفافیت، حق دسترسی شهروندان به اطلاعات و انتظار پاسخگویی از حقوق اوليه در هر جامعه‌اي است كه بر اين اساس بايد همواره بر اين حقوق پایبند باشیم.

انتشار بيش از ۲۵۰ هزار محتوا در حوزه راه و شهرسازي در رسانه هاي سراسر كشور در سال گذشته ، نشان می‌دهد که این جامعه زنده و پویا است و خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در زنده نگه‌داشتن این جامعه و فهم درست مردم  دارند.

شایسته می‌دانم همت والا و پرثمرخبرنگاران كه با انعکاس مناسب و به موقع، اخبار را به مخاطبان منتقل‌كرده و موانع و آسیب‌های احتمالی را شناسایی و زمینه ارائه راهکار و حضور موثر شهروندان در تصميم سازي ها را براي رشد و تعالی حوزه راه و شهرسازي فراهم مي كنند ارج نهاده و روز خبرنگار را به همه پیش قراولان عرصه فرهنگ و هنر و دانایی و اصحاب رسانه تبريك بگويم.

این وزارتخانه خود را مرهون همدلی‌ها و همزبانی‌های حمایتگرانه و نقادانه خبرنگاران مي داند. اينجانب با گرامیداشت یاد و خاطره تمامي شهدای عرصه قلم و آگاهی، توفیق روزافزون شما دیده‌بانان را آرزو مي كنم و اين روز را به شما تبريك مي گويم.

*وزير راه و شهرسازي