شناسهٔ خبر: 57054 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی/ خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان‌های جنوبی و شرقی کشور/ پیش‌بینی خنک‌شدن هوا در پایتخت

هواشناسی گرد و غبار باران بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی با کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی کشور، پیش‌بینی خنک شدن هوا در پایتخت را داریم و در عین حال در روزهای آتی خیزش گرد و خاک در جنوب و شرق کشور نیز موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، امروز جریان هوا در سواحل دریای خزر، سبب شمالی شدن هوا در آن مناطق می‌شود. بنابراین برای استان‌های شمالی کشور، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی را در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان شاهد خواهیم بود.

همچنین در برخی از نقاط شمالی آذریایجان شرقی و خراسان شمالی این بارش‌ها به شکل پراکنده ادامه دارد. شدت بارش‌ها برای امروز و فردا در استان گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی شده است. از اینرو آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق دور از انتظار نیست.

دریای خزر برای امروز و فردا و تا روز یکشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است. کاهش ۴ تا ۷ درجه ای دما در استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل رخ می‌دهد.

همچنین، در جنوب کشور در جنوب سیستان و بلوچستان، برخی از مناطق هرمزگان، جنوب شرق و جنوب استان فارس، به ویژه در ساعات عصر و ساعات پایانی شبف رشد ابر، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده را داریم.

بر همین اساس، وزش باد در نیمه شرقی کشور از فردا مجددا افزایش پیدا می‌کند و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید به ویژه در منطقه زابل می‌شود.

تهران نیز آسمانی صاف و تا کمی ابری و گاهی هم وزش باد را دارد. بیشینه دمای تهران ۳۹ درجه سانتیگراد است و هوای تهران در روزهای آتی، خنک خواهد شد.