شناسهٔ خبر: 57055 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر در نشست با استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

برای رفع دغدغه‌های ناشی از تحریم‌ها احکامی از دولت گرفته‌ایم/ ابراز رضایت راستاد از روند اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی

دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احکام خوبی از کارگروه‌های مرتبط در دولت به ویژه ستاد اقتصاد مقاومتی گرفته‌ایم که بخش زیادی از دغدغه‌های تجار، سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت حمل و نقل دریایی را برطرف می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به استان هرمزگان در نشست با استاندار هرمزگان که اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند، به دغدغه های ناشی از محدودیت ها و تحریم های اخیر در صنعت حمل و نقل دریایی اشاره کرد و افزود: ما در این حوزه توانسته ایم چالش ها و تبعات آن و راهکارها را احصا و تبیین کنیم و احکام خوبی از کارگروه های مرتبط در دولت به ویژه ستاد اقتصاد مقاومتی گرفته ایم که بخش زیادی از دغدغه های تجار، سرمایه گذاران و فعالان صنعت حمل و نقل دریایی را برطرف می کند.

وی با اشاره به طرح های توسعه ای بندر شهید رجایی، افزود: روند اجرای فاز سوم طرح توسعه این بندر به شکل خوبی در حال انجام است و باید متناسب با شرایط جدید کمک هایی به پیمانکار این پروژه داشته باشیم تا اختلالی در آن ایجاد نشود و بدون تاخیر زیرساخت های این فاز احداث شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به وضعیت بنادر پهل و لافت اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به میزان تردد زیاد و حجم بالای حمل و نقل خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت در این مسیر دریایی، به لحاظ کیفیت خدمات و ارتقای سطح ایمنی سفرهای دریایی نیاز به یک کار جدی وجود دارد.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی خود طی سال جاری از بنادر یاد شده، گفت: برای ایمن سازی بیشتر، انجام طرح های لایروبی، افزایش ظرفیت و اسایش و ایمنی تردد مردم در این بنادر باید در وهله اول متولی این بنادر مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی در استان هرمزگان به منظور عمل به مسولیت های اجتماعی سازمانی نیز سخن گفت و توسعه بنادر واقع در سواحل مکران در شرق هرمزگان را به عنوان یکی دیگر از سیاست های کلی این سازمان برشمرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اشاره به سهم ۶۰درصدی بندر شهید رجایی در صادرات و واردات کشور، گفت: بخش عمده ای از تحولات و رشد و توسعه دریایی و بندری کشور در هرمزگان نمود می‌یابد و در این استان برنامه های بسیاری را در دست اقدام داریم.

مشوق‌های مناسبی برای فعالان تجارت کالا تعریف شود

فریدون همتی؛ استاندار هرمزگان نیز در این نشست بر لزوم در نظر گرفتن تدابیر مناسب در حوزه های دریایی و بندری جهت کمک به فعالان اقتصادی کشور تاکید کرد و بیان داشت: در این زمینه همکاری سازمان بنادر و گمرک بسیار مهم است و باید به طور شبانه روزی به صادرکنندگان و واردکنندگان کالا از سوی این دو نهاد خدمات ارائه و مشوق های مناسبی برای فعالان در عرصه تجارت کالا از طریق بنادر نیز تعریف شود.

وی با تاکید بر لزوم تلاش در راستای ترویج بیشتر گردشگری دریایی و توجه ویزه سازمان بنادر به مسولیت های اجتماعی خود در این رابطه، خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح های خوبی برای توسعه سواحل و جزایر هرمزگان در نظر داریم که سازمان بنادر و دریانوردی می تواند همکاری خوبی در اجرای آنها داشته باشد.

همتی با بیان اینکه در شرق بندرعباس طرح های توسعه ای در سواحل با محوریت گردشگری در حال اجرا است، تصریح کرد: بندرعباس باید به یک شهر بندری زیبا و نمونه در ایران تبدیل شود.