شناسهٔ خبر: 57076 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

نصب چهار سامانه توزین در حین حرکت خودروهای باری در استان زنجان

سامانه توزين سامانه توزین حین حرکت در محورهای مواصلاتی استان زنجان نصب شده اند که قادرند به صورت آنلاین بار خودروهای سنگین را وزن‌کشی کرده و با اطلاعات ثبت شده در بارنامه خودروهای باری تطبیق دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راهداری استان زنجان، ایرج دست نشان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان گفت: ۳ دستگاه WIM - سامانه توزین حین حرکت در محورهای مواصلاتی استان زنجان نصب شده اند که قادرند به صورت آنلاین بار خودروهای سنگین را وزن‌کشی کرده و با اطلاعات ثبت شده در بارنامه خودروهای باری تطبیق دهند و هرگونه مغایرت را به پلیس اعلام کنند. راه اندازی چهارمین دستگاه نیز در محور زنجان – بیجار در دستور کار قرار دارد.

دست نشان افزود: براساس برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و در راستای جلوگیری از فرسودگی راه‌ها به علت عبور بارهای غیرمجاز ۶۵ دستگاه توزین در حال حرکت در جاده‌های کشور نصب می شود که سهم استان زنجان در این میان ۴ دستگاه است.

وی تصریح کرد: ۳ دستگاه در حال حاضر در محورهای آزادراه زنجان – قزوین و باند شمالی و جنوبی محور زنجان – خرمدره نصب شده است و چهارمین دستگاه در محور زنجان – بیجار مستقرخواهد شد.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان بیان داشت: در شرایط فعلی و با استفاده از این سامانه این امکان فراهم می شود که علاوه بر توزین بار خودروها به صورت دیجیتالی و در حال حرکت، بارنامه خودرو نیز کنترل می‌شود و در صورت مغایرت میان وزن بار خودرو با آنچه در بارنامه ذکر شده، اطلاعات خودرو به پلیس راه اعلام شده و به این تخلف رسیدگی می‌شود.

به گفته وی، هزینه اضافه شدن هر یک از این دستگاه‌ها و اتصال آن به سامانه آنلاین، حدود یک میلیارد تومان است و با احتساب راه‌اندازی سامانه توزین حین حرکت محور زنجان – دندی که در سال های قبل نصب شده بود، تعداد سامانه های موجود در محورهای استان زنجان به ۵ دستگاه می رسد./