شناسهٔ خبر: 57095 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زیرکوه خبر داد:

آغاز عملیات روکش آسفالت گرم در محور روستایی شهرستان زیرکوه در خراسان جنوبی

آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زیرکوه در خبری از آغاز عملیات روکش آسفالت گرم در محور روستایی شهرستان زیرکوه به طول ۶.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان جنوبي حسین ضامن رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زیرکوه در خبري از آغاز عملیات روکش آسفالت گرم در محور روستایی شهرستان زیرکوه به طول ۶.۵ کیلومتر خبر داد.

وي ادامه داد: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی شهرستان و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، روکش آسفالت چاه پایاب چاه شط به طول ۲.۵ کیلومتر به اتمام رسیده است و ۴ کیلومتر در حال اجرا می‌باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زیرکوه، اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌ های مواصلاتی شهرستان است که این امر نیازمند روکش آسفالت در محورهای اصلی و روستایی است که با توجه به عمر بالای آسفالت این محورها، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت.

ضامن، بیان کرد: رسیدگی مناسب به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی بخش شاسکوه را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان كرد که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌نماید.

وی، در خصوص پروژه های آتی در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زیرکوه، عنوان کرد: پروژه ایمن سازی محور زهان- اسفدن از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زیرکوه خواهد بود که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد گردید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زیرکوه، در پایان متذکر شد: زیرکوه دارای بیش از ۸۰۰ کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آن‌ها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه استحفاظی اقدام می‌گردد./