شناسهٔ خبر: 57096 - سرویس ریلی

مدیر کل راه‌آهن جنوب خبر داد:

رشد ۱۸ درصدی حمل بار در راه‌آهن جنوب

عبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه‌آهن جنوب گفت: راه‌آهن جنوب کشور در ۴ماه ابتدای سال جاری رشد ۱۸ درصدی در حمل بار را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش‌زاده مدیر کل راه‌آهن جنوب با اشاره سیاست شرکت راه‌آهن مبنی برافزایش حجم حمل و نقل بار و جابه جایی مسافر و درآمدزایی ناشی از آن، گفت: طی ۴ ماه ابتدایی سال۱۳۹۷، در مجموع حمل‌ونقل بار در این منطقه ۳ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۳۹۷ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال رشد ۱۸ درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین در مدت مذکور، تناژ بارگیری منطقه جنوب، یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۶۱۷ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

درویش‌زاده ادامه داد: میزان حمل بار در این منطقه در پایان سال ۹۲، ۵ میلیون تن بوده و در پایان سال ۹۶ به بالای ۹میلیون و ۲۵۰ هزارتن رسیده است.

وی میزان تخلیه بار در این ۴ ماهه را ۲ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۸۰ میلیون تن عنوان کرد و یادآور شد : این رقم نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل (۱۳۹۶) است.

به گفته مدیر کل راه‌آهن جنوب این منطقه در تن کیلومتر مرزی ۱۵ درصد و در تن کیلومتر مبدا - مقصد ۲۰ درصد رشد داشته است.

تردد ۱۴ رام قطار حومه‌ای

ازسوی دیگر وی تعداد قطارهای حومه‌ای درمنطقه جنوب را ۱۴رام قطارعنوان و گفت: ۵ قطار برون استانی در این مجموعه قرار دارد که ۳ قطار از مبدا خوزستان به تهران و ۲ قطار ازمبدا خوزستان به مشهد سیر می‌کند.

درویش‌زاده با اشاره به سیر یکبار درهفته قطار فدک از مسیر خوزستان به تهران، افزود: در کل ظرفیت قطارهای این ناحیه در رفت و برگشت خارج از استان ۴ هزار و ۶۸۰ نفر است .

وی تشریح کرد: ۸ رام بندر امام ، ۴ رام اندیشمک و ۲ رام خرمشهر، مسیر های قطارهای حومه ای را تشکیل می‌دهند که طی ۴ماه امسال ۲۳۳ هزار و ۳۰۷ نفر مسافر را جابه‌جا کرده و ورودی قطار سراسری نیز طی این مدت، ۱۹۰ هزار و ۳۲۳ نفر مسافر و خروجی ۲۰۷ هزار و ۶۵۵ نفر بوده است.