شناسهٔ خبر: 57107 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان خبر داد:

پيشرفت ۱۸ درصدی توسعه ترمينال خارجی فرودگاه اصفهان / روند مطلوب پروژه بهسازی فرودگاه

فرودگاه اصفهان مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از پيشرفت ۱۸ درصدی طرح توسعه ترمينال خارجی فرودگاه اصفهان از ۶۰۰۰ به ۱۵ هزار مترمربع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران حسن امجدی اعلام اين خبر عنوان كرد: یکی از برنامه های میان مدت ما، افزایش ظرفیت این ترمینال به دو برابر ظرفیت فعلی است و در این راستا سال گذشته قرارداد اجرای این پروژه را منعقد کردیم و قرار است فضای این ترمینال را به ۱۵ هزار مترمربع برسانیم.

وی با بيان اينكه ترمینال خارجی فعلی دارای ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر در سال است، عنوان کرد: هزینه اجرای این پروژه با احتساب ساختمان ترمینال، تاسیسات و سالن تشریفات آن ۲۴ میلیارد تومان است.

امجدي همچنين از آغاز عمليات توسعه پارکينگ هواپيما در فرودگاه اصفهان به منظور افزايش توان اين فرودگاه براي ميزباني هواپيماهاي شرکت‎هاي هواپيمايي خبر داد و گفت: در جریان این عملیات که پس از انجام مطالعات اولیه و برگزاری مناقصه آغاز شده است ظرفیت پارک هواپیما از ۱۰ موقعیت به ۲۳ موقعیت افزایش خواهد یافت.

وي افزود: اين پروژه از نيمه تير ماه شروع شده و مبلغ قرارداد آن ۲۳۲ میلیارد و ۳۰۰ ميليون ریال است که باید در مدت ۱۸ ماه به پایان برسد.

مديركل فرودگاه هاي استان اصفهان همچنين از پيشرفت ۹۰ درصدي پروژه بهسازي فرودگاه اصفهان با صرف اعتباري بالغ بر ۱۲۰ ميليارد ريال خبر داد و افزود: ساخت تصفيه خانه فرودگاه با اعتبار ۷۰ ميليارد ريال به پايان رسيده و در حال بهره برداري آزمايشي است.