شناسهٔ خبر: 57114 - سرویس جاده‌ای

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس:

برنامه‌های ابتکاری آخوندی سبب توسعه حمل‌ونقل در کشور شد/ تقدیر از توسعه ناوگان هوایی، حمل‌ونقل ریلی و احداث آزادراه‌ها

جلسه نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تقدیر از وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌های ابتکاری آخوندی سبب توسعه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قلی الله‌قلی‌زاده، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستان‌ها کلیبر، خداآفرین و هوراند، در جلسه فرمانداری شهرستان خداآفرین که با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تجلیل از آخوندی گفت: حتما دولت به افرادی مثل شما افتخار می کند که با ذهن فعال و روشن و برنامه‌های ابتکاری مشغول به کار هستید. برنامه‌های شما که در کمیسیون عمران هم ارائه شده، کارساز و نویدبخش است.

وی ادامه داد: از رییس جمهور تشکر می‌کنم که از نیروهای با تجربه و متخصص و خوشفکر در کابینه استفاده کردند. اقداماتی که شما در حمل‌ونقل و توسعه ناوگان هوایی، توسعه حمل‌ونقل ریلی و احداث و توسعه آزادراه‌ها انجام داده‌اید، قابل تقدیر است.

الله‌قلی‌زاده در ادامه به وجود ۵۸۴ روستا در شهرستان‌های هوراند، خداآفرین و کلیبر اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد جمعیت این شهرستان‌ها روستانشین هستند. اکنون متاسفانه این روستاها کم جمعیت شدند، اما زمانی جزو روستاهای فعال بودند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد پدیده مهاجرت روستایی هستیم و این منطقه جزو مهاجر فرست‌ترین مناطق کشور و استان آذربایجان شرقی است. این اتفاق دلایل متعددی دارد، اما نبود راه یکی از علل اصلی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی نبود راه‌ها مناسب در شهرستان را از علل اصلی توسعه‌نیافتگی عنوان کرد و افزود: جاده ارتباطی در همه جا باعث رونق و رشد می‌شود. اما نبود آن سبب شده تا انتقال امکانات و همچنین محصول تولید شده در شهرستان‌ها به سختی صورت بگیرد.

وی ادامه داد:  اکنون همه ساکنان این روستا‌ها مولدند و نیروی مصرفی و سربار اقتصاد نیستند. این روستا‌ها تولیدکننده دامی، کشاورزی و صنایع دستی هستند، اما در انتقال محصولات خود مشکل دارند.

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس به رونق گردشگری در شهرستان‌های خداآفرین، هوراند و کلیبر اشاره کرد و گفت: این منطقه، منطقه گردشگری هم هست و اکنون کفه گردشگری از لحاظ آورد اقتصادی و درآمدی به استان در این مناطق سنگین است. اما به علت ضعف در راه‌ها، گردشگر به سختی به منطقه می‌آید.

الله‌قلی‌زاده افزود: یکی دیگر از مشکلات این منطقه روستایی بودن راه‌ها و حادثه‌خیز بودن مسیرها در این شهرستان‌ها است. بنابراین باید گفت که راه‌های این سه شهرستان، به توجه جدی نیاز دارند.