شناسهٔ خبر: 57170 - سرویس استان‌ها

افزایش ۱۱۸ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار

کامیون مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: در ۴ماهه امسال بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی، با بیان اینکه این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۷ هزار تن بود و ۱۱۸درصد افزایش نشان می دهد، گفت: این میزان کالا توسط ۴ هزار و ۵۸۵ دستگاه کامیون به کشورهای آذربایجان،روسیه و گرجستان صادر شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل گفت: از این تعداد ۹۸ هزارتن کالا توسط ۴ هزار و ۳۳۴دستگاه کامیون ایرانی، ۷۴۹تن توسط ۳۲ کامیون آذری و ۵ هزارتن کالا نیز توسط ۲۱۹ کامیون گرجی از پایانه مرزی بیله سوار خارج شده اند.

عضو کمیسیون ایمنی راه های استان با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۵ هزارتن کالا توسط ۲۳۳ دستگاه کامیون وارد کشور شده است، بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی به این پایانه تخته، خوراک دام، خاک صنعتی،گاو وشیرین بیان است که در این زمینه نسبت به مشابه سال قبل باکاهش روبرو بوده ایم.

عضو شورای ترافیک استان از رشد ۵۴ درصدی ترانزیت ورودی و خروجی در این پایانه خبرداد و گفت: در ۴ماهه اول امسال بیش از ۴۲ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۷۷۴ دستگاه از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده اند که از این میزان ۴۱۱ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۷۰۵ دستگاه کامیون آذری و یک هزار و ۵۵۰ تن کالا نیز توسط  ۶۹ دستگاه کامیون ترکی ترانزیت شده اند.

وی عمده ترین کالاهایی که از مرز بیله سوار ترانزیت ورودی وخروجی شده اند را گازوئیل بنزین گندم سیمان گچ فرش آب معدنی و نمک وام دی اف برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان جابجایی و ترانزیت کالا در این پایانه مرزی را روان و عادی اعلام کرد./