شناسهٔ خبر: 57171 - سرویس استان‌ها

درخصوص طرح ویژه توسعه استان با رویکرد توسعه متوازن و پایدار صورت گرفت؛

دیدار رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه با استاندار مازندران

جلسه رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و هئیت همراه با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران درخصوص جزئیات طرح ویژه توسعه استان دیدارو گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در این دیدار که مهندس عبداله بهادری مدیر کل راه وشهرسازی استان نیز حضور داشتند درخصوص طرح ویژه توسعه استان با رویکرد مازندران یکپارچه همراه با توسعه متوازن و پایدار تبادل نظر شد .

در این دیدار شکرچی زاده جزئیات طرح ویژه توسعه استان را تشریح و مقرر شد تا شرح خدمات کار و همچنین برنامه های طرح مذکور جهت بررسی در کارگروه استانی تهیه طرح توسعه استان توسط مرکز تحقیقات انجام گیرد .

همچنین در این نشست رئیس مرکز مطالعات و تیم همراه درخصوص فعالیت های انجام شده پژوهشی در مقیاس ملی و استانی بخصوص در زمینه پهنه بندی خطر زلزله و موارد دیگر بصورت مطروح گزارشی را ارائه نمودند .

در این نشست استاندار مازندران و مدیر کل راه و شهرسازی درخصوص تهیه سند فوق و استفاده بهینه از فرصت های موجود در استان و سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان با استناد به سیاست های پیشنهادی طرح توسعه بصورت برنامه محور بجای تقاضا محور تاکید ویژه داشتند .

گفتنی است تهیه طرح توسعه استان در تاریخ ۹۷/۴/۱۱ به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسیده است .  همچنین طرح ویژه توسعه استان مازندران با تاکید استاندار و پیگیری اداره راه و شهرسازی استان با استناد به بند ۱۰ ماده یک آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی ، ناحیه ای ،منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب هئیت وزیران در دستور کار تهیه قرار داشت.