شناسهٔ خبر: 57193 - سرویس استان‌ها

رییس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای زنجان خبر داد:

نصب گاردیل در عوارضی برای حذف دستفروش

عوارضی رییس اداره راهداری زنجان گفت که با دستورقضایی برای جمع آوری دست فروشان در محل عوارضی آزادراه  زنجان – قزوین گاردیل نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از راهداری زنجان، فتح الله پرویزی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل این استان گفت: چندین مورد با دستور قضایی نسبت به جمع آوری دست فروشان در محل عوارضی آزادراه زنجان – قزوین اقدام شد، ولی متاسفانه مجددا دستفروشان در محل یاد شده مستقر شدند که نهایتا مجبور به نصب گاردیل در این محل شدیم. 

پرویزی افزود: حضور دستفروشان در لاین شمالی عوارضی آزادراه زنجان – قزوین  باعث کاهشی ایمنی در محل شده بود و برهمین اساس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان زنجان با پیگیری موضوع توسط شورای ترافیک شهرستان و تصویب این شورا مبنی برساماندهی عوارضی، اقدام به نصب گاردیل دو موج به ارتفاع ۱۱۰ سانتیمتر و به طول ۲۰۰ متر در لاین شمالی عوارضی آزادراه زنجان – قزوین کرد.

وی تصریح کرد: وجود دستفروشان در حاشیه راه ها که موجب توقف ناگهانی بعضی رانندگان و مسافران جهت خرید می شود، ضمن ایجاد مشکلات ترافیکی، گاهی حوادث ناگواری را نیز به دنبال دارد و این معضل خطرساز درحالی رو به افزایش است که براساس ضوابط جاده ای، فروش هر نوع کالا در حاشیه جاده ها، به خصوص آزادراه ها و بزرگراه ها ممنوع بوده و مسئولان ذیربط نیز موظف به برخورد با این موضوع هستند.

پرویزی بیان داشت : وجود این دستفروشان در محل دریافت عوارضی آزادراه علاوه بر ایجاد خطرهای احتمالی جانی، چهره ای زشت را به ورودی و خروجی استان می دهد./