شناسهٔ خبر: 57216 - سرویس جاده‌ای

حسن‌نیا:

روابط‌عمومی بايد زبان گويای كاربران حرفه‌ای باشد

عبداهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گردهمایی مسئولان روابط‌عمومی ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر كشور، روابط‌عمومی را به عنوان زبان گویای كاربران حرفه‌ای هر سازمان دانست و بر ضرورت پرهیز از توجه صرف به برجسته‌سازی یكسویه عملكرد روابط‌عمومی‌ها تأكید كرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهندس عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشتسازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان تنظیم‌گر روابط‌ بین صاحب كالا، شركت و راننده باید به شناخت دقیقی از مسائل و مشكلات موجود در بخش، دست پیدا كند و از طریق روابط‌عمومی بستر ارتباطی مؤثر با كاربران از جمله رانندگان و عموم مردم و خدمات‌ گیرندگان از بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای فراهم می‌شود.

وی با تأكید بر جلب اعتماد مخاطبان و كاربران افزودیكی از توانمندی‌های مسئولان روابط‌عمومی، مشاهده نقاط ضعف و كاستی‌ها و انتقال این اطلاعات به مدیران است تا نسبت به رفع مشكلات اقدام شود و در چنین شرایطی انتظار می‌رود خدمات مطلوب‌تر و مناسب‌تری به مردم و خدمات گیرندگان ارایه شود.

حسن‌نیا خاطرنشان كردروابط‌عمومی نقشه راه مدیر یك سازمان و دستگاه اجرایی است و به‌كارگیری ابزار و تكنولوژی‌های دنیای امروز از جمله تجهیزات سخت‌افزاری و بیان مشكلات از طریق تصاویر و فیلم‌های مستند نقش قابل توجهی در این وظیفه ایفا می‌نماید

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشتمردم و كاربران باید فعالیت روابط‌عمومی را در ارایه خدمات مشاهده كنند و روابط‌عمومی هم متقابلاً باید زبان گویای مردم بوده و مسائل و مشكلات و نظرها و پیشنهادهای مردم و مخاطبان به سازمان منتقل گردد.

روابط‌عمومی با برنامه مدون، بازوی توانمند هر سازمان است

در ادامه این همایش قاسم بی‌نیاز رئیس مركز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی با تقدیر از فعالیتها و اقدامات مؤثر اطلاع‌رسانی از سوی روابط‌عمومی سازمان درخصوص پاسخگویی به مطالبات رانندگان و تلاش بخش حمل و نقل كالای كشور طی ماههای گذشته، این امر را در رفع بحران پیش‌رو بسیار مؤثر دانست و افزود:  این امر آرامش را به حوزه حمل و نقل كشور برگرداند و موجب شد مسئولان طعم شیرین فعالیت روابط‌عمومی و اثرگذاری آن را در بین مخاطبان و ذینفعان خدمات سازمان بچشند.

بی‌نیاز همچنین خاطرنشان كردطی 9 سال گذشته روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح روابط‌عمومی‌های سازمانهای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی همواره پیشرو بوده و با تأكید بر توان كارشناسی خود و اتخاذ استراتژیهای ارتباطی كارشناسی نقش مهمی در پیشبرد اهداف سازمان و در منظر كلان در سطح وزارتخانه داشته است كه این امر قابل تقدیر است و البته سطح توقعات مسئولان را بالاتر برده و انتظار بیش از پیش از این مجموعه وجود دارد.

رئیس مركز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینكه ساماندهی حوزه‌های ارتباطی، برقراری ارتباط برخط با مخاطبان و استفاده‌كنندگان از خدمات هر سازمان و هماهنگ شدن با سازمانهای همطراز از جمله مواردی است كه در تحقق اهداف روابط‌عمومی‌ها مؤثر است، گفتشرایط فعلی اجتماعی و اقتصادی جامعه دارای نوسانات زیادی است ولی جامعه ایرانی، توان عبور از این نوسانات بحران‌نما را دارد. در این راستا یكی از مأموریت‌های مهم ما در حوزه روابط‌عمومی و رسانه، توجه به اطلاع‌رسانی فعالیتها، تبلیغ مناسب و اقناع افكار عمومی است.