شناسهٔ خبر: 57278 - سرویس استان‌ها

پناهنده مطرح کرد؛

جلوگیری از فرار بار باید در دستور کار قرار گیرد

جلسه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: جلوگیری از فرار بار با اضافه تناژ موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در جمع روسای شرکت‌های حمل و نقل کالای استان همدان با تأکید بر رعایت اصول صحیح صدور بارنامه و اهمیت کنترل بارنامه‌ها تصریح کرد: هیچ باری بدون بارنامه نباید حمل شود.

وی افزود: چنانچه راننده طی مسیری کالا را بدون بارنامه حمل کرده باشد مرتکب تخلف شده و این تخلف موجب طرح در کمیسیون تخلفات خواهد بود.

پناهنده با مهم برشمردن این موضوع و توجه به پیشگیری از حمل و نقل بار بدون بارنامه، تأکید کرد: حمل بار با صدور بارنامه علاوه بر حصول آمار دقیق حمل و نقل کالا به مناطق مختلف، موجب افزایش درآمد شرکت ها و همچنین تقسیم حمل بار بین رانندگان خواهد شد.

وی در ادامه خواستار مشارکت در نظارت بر چگونگی حمل کالا و همکاری در برقراری گشت های نامحسوس کنترل بارنامه به شکل اتفاقی در مسیرها شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه با توجه به ضرورت احساس شده درخصوص حضور مدیران در محل شرکت ها یادآور شد: دقت نظر مدیران در امر جابجایی کالا علاوه بر جلوگیری از تخلفات در ارتقاء کمی و کیفی فعالیت ها تأثیر بسزایی خواهد داشت.

پناهنده یادآور شد: در صورت ضرورت بهره‌گیری از خدمات، متصدیان حتما کارت شناسایی عکس دار قابل رویت( الصاق عکس بر روی سینه) برای مراجعان داشته باشند که در صورت بروز تخلف قابل پیگیری باشند.