شناسهٔ خبر: 57331 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مطرح کرد:

سرمایه گذاری ۸۰۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر امیرآباد/ اتمام ساخت اسکله ریلی در اوایل سال آینده

سیاوش رضوانی مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی درباره برنامه های توسعه بندر امیرآباد، افزود: ۶ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه بندر امیرآباد در دست ساخت است که میزان سرمایه گذاری آن به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می رسد.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد برای ساخت چهار طرح جدید نیز در دست اجرا است که میزان سرمایه مورد نیازشان حدود یک هزارو ۴۰۰میلیارد ریال برآورد شده است.

رضوانی اظهار داشت: تاکنون در منطقه اقتصادی بندر  امیرآباد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی به بار نشست و یک هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: اسکله 'رورو ریلی' این بندر اوایل سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

رضوانی اظهار داشت: حدود ۹۵ درصد از ریل گذاری در خطوط خشکی به اتمام رسیده و در حوزه سایت دریایی کارها نیز درحال انجام است.

وی مزیت اسکله رورو را اتصال به شبکه ریلی سراسری اعلام کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح حدود ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی ایجاد شد تا این خطوط به شبکه سراسری کشور متصل شود.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآبادخاطر نشان کرد: با بهره برداری از اسکله رورو، صادرات و واردات کالا از طریق شبکه ریلی افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای اسکله رورو هزینه شد و پیش بینی می شود برای تکمیل آن نیز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز باشد.

وی گفت: ظرفیت اسمی بندرامیرآباد حدود ۷,۵ میلیون تن است.

مدیر بندرامیرآباد با بیان اینکه اکنون حدود ۲۵ درصد از فعالیت های این بندر به صورت هوشمند انجام می شود، افزود: تلاش می شود تا تمام فعالیت های بندر امیرآباد که از بنادر نسل سوم محسوب می شود به سمت هوشمند سازی پیش برود.