شناسهٔ خبر: 57358 - سرویس جاده‌ای

آخوندی مطرح کرد؛

اهتمام وزارت راه و شهرسازی در احداث محور چهارخطه سمنان- فیروزکوه

آخوندی درجمع پروژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه احداث محور چهارخطه سمنان- فیروزکوه به طول ۶۵ کیولومتر گفت: ۱۱ کیلومتر از پروژه مذکور زیربار ترافیکی قرار دارد که امیدواریم در سنوات اتی قطعه به قعطه به چهارخطه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه افتتاح تقاطع غیرهمسطح مومن‌آباد-فیروزکوه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این پل از این جهت دارای اهمیت است که تقاطع فیروزکوه سمنان و تهران- مشهد بیش از ۲۰ میلیون تردد روزانه دارد و به لحاظ ایمنی موجب رفع تلاقی های موجود در این محورها شده است.

وی افزود: ساخت این تقاطع غیرهمسطح از خواسته‌های دیرینه مردم استان سمنان بود که امروز افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از سمنان تا فیروزکوه پروژه ای به طول ۶۵ کیلومتر با هدف ارتقای جاده به چهارخطه در دست اجرا است تا مسیر دیگری از سمت سمنان به شمال کشور ایجاد و ترافیک به سمت شمال کاهش یابد.

آخوندی یادآور شد: البته ۱۱ کیلومتر از پروژه مذکور زیربار ترافیکی قرار دارد که امیدواریم در سنوات عادی قطعه به قعطه به چهارخطه تبدیل شود.

وی در ادامه به بازدیدهای صورت گرفته از پروژه های مختلف طی روز گذشته از شهرهای سبزوار و شاهرود اشاره کرد و گفت: در خصوص ایجاد خط آنتنی راه آهن سبزوار به منظور اتصال آن به راه آهن سراسری تهران- مشهد بخش عمده ای از زیرسازی انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: در بزرگراه تهران- مشهد ۳۰ کیلومتر بین عباس آباد تا کاهک منطقه بسیار مهمی واقع شده که در این قطعه دو باند جدید در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات زیرسازی انجام و آماده اجرای عملیات آسفالت در این پروژه هستیم، گفت: اجرای این پروزه از نظر ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آخوندی اظهار کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح شاهرود بر روی راه آهن تهران- مشهد یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که دیروز مورد بازدید قرار گرفت که پیشرفت خوبی هم دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین به پروژه محور دامغان- معلمان اشاره کرد و گفت : اجرای این پروژه تا ایستگاه پلیس راه در سالجاری تکمیل می شود و به ترتیب قطعات بعدی در دست پیمان قرار می‌گیرد تا سرانجام این محور به بزگرراه تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان به عملیات ساخت آزادراه گرمسار-سمنان اشاره کرد.