شناسهٔ خبر: 57361 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تسهیل ترافیک برون‌شهری سمنان با اجرای دو پروژه جاده‌ای

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل احداث تقاطع غیرهمسطح مومن‌آباد – فیروزکوه و احداث کنارگذری در ادامه همین پروژه را گام مثبتی در راستای تسهیل ترافیک برون شهری سمنان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در حاشیه افتتاح تقاطع غیرهمسطح مومن آباد در محور سمنان- مشهد در جمع خبرنگاران، گفت: در محدوده استان سمنان ۶ تقاطع غیرهمسطح در دست احداث بوده که تعدادی از آنها زیر بار ترافیکی قرار دارند.

وی افزود: امروز شاهد افتتاح یکی دیگر از تقاطع های غیرهمسطح مهم ورودی به شهر سمنان هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح مومن آباد بیان کرد: بهره بردرای از این پل موجب روان سازی ترافیک محورهای تهران- مشهد و سمنان- فیروزکوه و برعکس می‌شود. همچنین، کاهش ترافیک و تلفات ناشی از حوادث رانندگی را در پی دارد.

خادمی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح مومن آباد با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیاردتومان احداث شد. همچنین، کنارگذری در ادامه این محور احداث شده که در مجموع اعتبار صرف شده برای احداث این دو پروژه ۳۰ میلیاردتومان برآورد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه احداث محور چهارخطه سمنان- فیروزکوه گفت: ۱۱ کیلومتر از این پروژه احداث شده و ۲۰ کیومتر نیز در دست احداث است که مابقی پروژه در آینده نزدیک به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی خاطنرنشان کرد: با تکمیل این پروژه مردم سمنان می توانند برای دسترسی به شمال کشور و حرکت به سمت تهران از این محور استفاده کنند.