شناسهٔ خبر: 57401 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه یاسوج خبر داد:

پروژه توسعه باند فرودگاه ياسوج آماده افتتاح رسمی است

علي محسنيان مدیرکل فرودگاه یاسوج گفت: پروژه توسعه 600 متری باند فرودگاه ياسوج به بهره‌برداری رسيده و آماده افتتاح رسمی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، علی محسنيان، مدير فرودگاه ياسوج با اعلام اين خبر عنوان كرد: اين پروژه با عنوان توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه ياسوج و اعتباری بالغ بر 300 ميليارد ريال تير سال 94 آغاز شد.

مدير فرودگاه ياسوج افزود: مدت زمان در نظر گرفته شده براي پروژه 14 ماه بود كه به دليل بروز مشكلاتی به 30 ماه رسيد. وجود دره‌ای به مساحت 200 در 400 متر و عمق 27 متر در ابتدای باند 13 تامين 173 هزار كاميون مصالح را تحميل كرد و اجرای اين پروژه بزرگترين عمليات خاكی در ميان فرودگاه‌های كشور بود.

وي گفت: پس از انجام اين عمليات خاكی، طول باند را افزايش داديم وPCN را از 26 به 46 رسانديم. در ادامه استريپ‌ها را بهسازی و سيستم روشنايی را نيز تكميل كرديم كه آماده افتتاح رسمی است.

محسنيان اعتبار هزينه شده برای اين پروژه را 300 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: قرار بود اين پروژه با همكاری 50 در 50 درصدی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران و استانداری اجرا شود كه به دليل مشكلات مالی استانداری نتوانست هزينه را پرداخت كند و اعتبار موردنياز به طور كامل توسط شركت تامين شد.