شناسهٔ خبر: 57421 - سرویس بنادر و دریانوردی

حضور موثر كنترل و بازرسی بندر چابهار در بيست و يكمين اجلاس تفاهم‌نامه منطقه اقيانوس هند

جلسه بیست و یکمین اجلاس تفاهم نامه اقیانوس هند در شهر فرمانتل استرالیا با حضور موثر بخش کنترل و بازرسی بندر چابهار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، معاون دریایی این اداره کل، اظهار کرد: نمايندگان جمهوري اسلامي ايران از سازمان بنادر و دریانوردی، با ارايه ۵ سند تخصصی حضور پر رنگ و تصميم سازي را در بيست و يكمين اجلاس تفاهم‌نامه اقيانوس هند با موضوع كنترل و بازرسي كشتي‌ها ارائه نمودند.

سیدحسن ابراهیمی افزود: جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو تفاهم نامه اقیانوس هند، با اعزام هيأتي دو نفره در این اجلاس حضور یافت و ۲ سند موفق از ۵ سند ارايه شده ايران در این اجلاس، با عنوان "طرح مستندسازی تصويری گزارشات بازرسی" و "طرح تبادل افسران كنترل و بازرسی در ميان كشورهای عضو" توسط کارشناس بندر چابهار ارائه که مورد توجه کشورهای عضو و ناظران این اجلاس واقع شد.

وی بیان کرد: اجلاس تفاهم‌نامه اقيانوس هند با حضور نمايندگاني از كشورهاي استراليا، بنگلادش، فرانسه، هند، ايران، كنيا، جزاير موريس، مالديو، قطر، آفريقاي جنوبي و ناظراني از تفاهم‌نامه دريايي سياه و گارد ساحلي ايالات متحده به مدت ۷ روز از ۱۴ مرداد لغايت ۲۰ مرداد ماه در شهر فرمانتل استراليا برگزار شد.

در حاشيه برگزاری این اجلاس تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران متشکل از رييس اداره كنترل و بازرسي كشور و كارشناس مسئول كنترل و بازرسي اداره كل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان از دفتر مديريت مرجع دريايي ايالت غرب استراليا (WA) بازدید بعمل آوردند.

گفتنی است، اجلاس همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند بر پایه بهبود و تسریع همکاری‌های اقتصادی با حفظ منافع مشترک، تقویت رشد پایدار و توسعه متوازن در منطقه و بین اعضای اتحادیه، ارتقاء سطح همکاری‌های آموزشی، تکنولوژیکی و ایجاد تسهیلات تجاری و سرمایه‌گذاری با هدف افزایش روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو تعریف شده است.