شناسهٔ خبر: 57452 - سرویس استان‌ها

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت:

نقاط پرتصادف استان گلستان اصلاح می‌شود/ وجود ۴۸ نقطه پرتصادف در محورهای ارتباطی

بزرگراه قزوین- رشت معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اینکه در طول محورهای ارتباطی استان ۴۸ نقطه پرتصادف شناسایی شده، گفت که امسال ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای رفع و اصلاح ۱۰ نقطه از این نقاط ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از راهداری گلستان، عادل مصدقی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده این استان گفت: این اعتبارات که از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین می شود، برای اجرای اقدامات زودبازده و کم هزینه در ۱۰ نقطه پرتصادف یاد شده استان ابلاغ شد.

به گفته وی، اقدامات زودبازده و کم هزینه شامل آرام سازی ترافیک با تهیه و نصب تابلو و علائم افقی و عمودی، تعریض رمپ ها و آبروهای در محل تقاطع ها می شوند که در این نقاط در دست اجرا قرار دارند.

مصدقی به بیان ۱۰ نقطه در نظرگرفته شده برای رفع و اصلاح نقاط پرتصادف آنها پرداخت و افزود: تقاطع سیدمیران در جاده قدیم گرگان- کردکوی، بریدگی مجتمع یاران در ابتدای آهنگرمحله و تبدیل آن به دوربرگردان عریض در بزرگراه گرگان- علی آباد، تقاطع گوزن فارس در محور نوده ملک به سمت عطاآباد و تقاطع دوزین در محور اصلی مینودشت به سمت گالیکش از جمله این نقاط هستند.

به گفته مصدقی، تقاطع گوگجه در محور کلاله به مراوه تپه، تقاطع تمرقره قوزی در محور کلاله به مراوه‌تپه، پارکینگ اول در محور جنگل گلستان، قوس گوگل در محور مینودشت به گالیکش، تقاطع گناره در محور فاضل آباد به گرگان و دوربرگردان خروجی محور علی‌آباد، ۶ نقطه دیگری هستند که درحال رفع و اصلاح مناطق پرتصادف آنها هستیم.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد./