شناسهٔ خبر: 57471 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد؛

نظارت دقیق ، تقویت و ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در استان مازندران

جلسه در نشست هئیت رئیسه نظام مهندسی استان که با حضور مهندس رستمی مدیر کل رسیدگی به عملکرد و حقوق شهروندی و هئیت همراه در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار گردید ضمن تاکید بر تعامل و همدلی بر نظارت دقیق، تقویت و ارتقاء کیفیت ساخت و سازها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، عبداله بهادری در اين نشست ضمن قدرداني از تلاشهاي هيات رئیسه نظام مهندسی استان با تاکید بر تعامل و همکاری های بیش از پیش دو مجموعه از اجرایی شدن برنامه های راهبردی در سازمان نظام مهندسی ابراز خشنودی نمود .

مهندس بهادری ضمن تاکید بر نظارت دقیق در فعالیت های ساختمانی و عمرانی تسریع نمود: نظارت دقیق، تقویت و ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در مازندران حاصل همدلی و تعامل این دو مجموعه است.

وی گفت : استفاده از مهندسان با تجربه و مجرب می تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه های ساختمانی و همچنین مصرف بهینه مصالح و امکانات موثر باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت : نظام مهندسي ، بزرگترين تشكل مهندسي كشور است و به علت اهميت موضوع زيرساختها و ساختمان و ارتباط آن با آحاد جامعه از اهميت ويژه برخوردار است.

در ادامه این نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان درخصوص نحوه اجرای بخشنامه های ابلاغی  وزیر راه و شهرسازی و شیوه اقدام آن و تعامل با نظام مهندسی استان بعنوان نمایندگان ۳۵۰۰۰ عضو مجموعه و همچنین عملکرد مطلوب نظام توضیحاتی را ارائه نمودند.

مهندس علی نیا رئیس سازمان نظام مهندس استان نیز در این نشست درخصوص مشکلات موجود در نظام ارجاع قبلی و شیوه ارجاع توضیحاتی ارائه و عنوان کرد : ارتباط مالی مالک با نظام مهندسی کاملا قطع شده و معرفی مهندسی از طرف نظام مهندسی انجام نمی شود .

مهندس رستمی مدیر کل رسیدگی بر عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته از همراهی، همدلی و تعامل خوب نظام مهندسی استان با اداره کل راه و شهرسازی یاد کرد و افزود : بخشنامه های ابلاغی وزیر راه و شهرسازی در وزارتخانه با تحویل پروانه اشتغال از سوی مدیران ستادی اجرایی شد .

وی یادآور شد : در راستای عملیاتی کردن بخشنامه ها و شیوه نامه های ابلاغی وزیر برای آنکه اجرای آن با مشکل مواجه نشود می بایست توسط نظام مهندسی آسیب شناسی شده تا انشاء اله شاهد بروز کمترین مشکل و تنش در جامعه مهندسین باشیم.