شناسهٔ خبر: 57655 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

آسمانی صاف و آفتابی جو غالب کشور در هفته جاری/ تهران دوشنبه و سه شنبه گرم‌تر می‌شود

آب و هوا پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در هفته‌ پیش رو غالب مناطق کشورآسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در هفته‌ پیش رو غالب مناطق کشورآسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

در همین مدت در شرق سواحل دریای خزر اما در برخی ساعات افزایش ابر با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران دور از انتظار نیست.

با این حال در دو روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر احتمال افزایش ابر با بارش های پراکنده می‌تواند خراسان های شمالی و رضوی را هم تحت تاثیر قرار دهد.

از امروز شنبه تا اواسط دوشنبه شمال سیستان و بلوچستان با تداوم بادهای ۱۲۰ روزه به ویژه در منطقه زابل شاهد وزش بادهای شدید با سرعت لحظه‌ای ۱۰۰ کیلومتر و در برخی نقاط همراه با توفان گردوخاک خواهد بود که این نفوذ گردوخاک می‌تواند به مرزهای شرقی سیستان و بلوچستان هم کشیده شود.

به همین خاطر این توفان ها وخیزش گردوخاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق شده و از اینرو توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده‌ای بکار گرفته شود.

تهران امروز بیشینه دمای ۳۵ درجه در ایستگاه مهرآباد را تجربه کرد و این بیشینه در شمیرانات ۳۳ درجه بود. در مقابل کمینه دما فردا در همین ایستگاه برای تهران ۲۵ و برای شمیرانات ۲۱ درجه پیش‌بینی شده است.

در مورد پایتخت پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اندکی گرم‌تر شود.

براساس این گزارش خنک‌ترین مرکز استان اردبیل با کمینه دمای ۸ درجه بود و گرم‌ترن مرکز استان هم دیروز اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بود.

امروز برای اهواز در صبحگاه دود گزارش شد که این احتمال وجو داشت که این دود از آتش‌سوزی نیزارهای منطقه باشد.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.