شناسهٔ خبر: 57757 - سرویس جاده‌ای

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل:

تکمیل آزادراه همت-کرج در گرو تامين ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار/ افتتاح کنارگذر جنوبی تهران تا نیمه اول سال آینده/ حمایت ۵۰۰ میلیاردی وزارت دفاع از آزادراه اصفهان- شیراز

میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه « برای تکمیل این آزادراه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان لازم است» گفت: در صورت تامین هزینه‌های تکمیل پروژه می‌توان شاهد بهره‌بردای آن تا پایان سال جاری بود.

سید حسین میرشفیع در نشست خبری مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اصحاب رسانه  با اشاره به روند توسعه آزادراه اصفهان-شیراز حد فاصل ایزدخواست به شیراز گفت: امیدواریم با روند پیشرفت فیزیکی این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: قرار شد برای تامین مالی این پروژه اقدامات اساسی صورت گیرد  و بر همین اساس وزارت دفاع ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته است.

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: از ۵۰ کیلومتر  روسازی بتنی ۱۶ کیلومتر اجرا و شش کارخانه تولید آسفالت برای اجرای پروژه ایجاد شده است اما به دلیل نواسانات قیمت قیر با مشکل مواجه شده ایم.

میرشفیع با اشاره به بخشی از آزادراه  حد فاصل اصفهان به ایزدخواست گفت: مذاکراتی با یک سرمایه گذار صورت گرفته و در صورت دستیابی به تفاهم عملیات اجرایی این بخش از آزادراه نیز آغاز خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه یاد آور شد: وزارت دفاع اعلام کرده تا انتهای پروژه از حمایت خود دریغ نمی‌کند. البته  آمادگی خود را نسبت به قراردادن بخشی از پروژه در صورت اعلام  آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.

میرشفیع در ادامه با اشاره به کمربندی  ۱۵۸ کیلومتری جنوبی تهران گفت: امید است در نیمه اول  سال آینده ۱۵۸ کیلومتر به بهره برداری برسد. این پروژه بسایر بزرگ  در هدایت ترافیک جنوب تهران و رفع مخاطرات زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است و  پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد. همچنین عملیات روسازی به سرعت در حال تکمیل و عملیات روسازی در منطقه ۴ حدفاصل چرمشهر تا آزادراه قم تکمیل شده است.

وی افزود: عملیات زیر اساس حد فاصل  اتوبان قم تا اتوبان ساوه در دست انجام است و آسفالت منطقه دو حد فاصل آزادراه  ساوه تا جاده  اشتهارد به طول ۱۶ کیلومتر اجرا شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در ادامه بیان داشت: ۱۰ کیلومتر از عملیات روسازی در منطقه ۱ از آبیک تا جاده اشتهارد انجام شده و نکته اصلی آن اتصال به آزادراه کرج است.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به آزادراه همت-کرج گفت: تامین منابع مالی از طرف  سرمایه گذار و دولت برای تملک اراضی در این پروژه به مشکل رو برو شده و علی رقم کوتاه بودن طول آزادراه اما هزینه تملک در این مسیر بسیار سنگین است.

میرشفیع خاطرنشان کرد: از عملیات  خاکی حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب باقی‌مانده، همچنین عملیات لاینینگ  یکی از دو تونل‌ ۱۵ متری تمام شده و عملیات مشابه برای تونل دیگر به زودی آغاز خواهد شد.

وی یادآدور شد: برای تکمیل آزادراه همت-کرج ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین منابع می‌توان تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از پروژه بود.