شناسهٔ خبر: 57924 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

آسمان اکثر مناطق کشور تا شنبه صاف و آفتابی خواهد بود/ تداوم توفان شن در سیستان و بلوچستان

آب و هوا با جوی ثابت و آسمانی صاف و آفتابی در کل کشور اما در ادامه وزش باد و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل که درگیر بادهای شدید و در برخی نقاط توفان و گردوخاک بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های همدیدی و آینده نگری، در ادامه وزش باد و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل که درگیر بادهای شدید و در برخی نقاط توفان و گردوخاک بود، این پدیده امروز هم ادامه داشته و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.

براساس پیش بینی های صورت گرفته این شرایط تا دوشنبه هفته پیش رو ادامه خواهد داشت و به تدریج با کاهش سرعت باد از میزان خیزش گردوخاک و توفان شن در مناطقی همچون زابل کاسته خواهد شد.

در همین خصوص بازهم توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک به خصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده ای به کار گرفته شود.

آسمان کشور اما همانطور که طی چند روز گذشته اعلام شد همچنان شاهد جوی پایدار است و امروز و فردا هم آسمان اغلب استان های کشور صاف و آفتابی خواهند بود.

طی همین مدت یعنی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق استان هرمزگان رشد ابر پیش بینی می شود که در همین خصوص مواج شدن خلیج فارس دور از انتظار نخواهد بود.

تهران هم طی سه روز آینده آسمانی صاف گاهش با وزش باد برای آن پیش بینی می شود و بیشینه دما در آن امروز ۳۷ درجه بود که انتظار می رود این میزان فردا صبح ۲۶ درجه بالای صفر باشد.

در میان مراکز استان هم شهرکرد و اردبیل با ثبت کمینه دمای ۹ و ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین مراکز استان بودند و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر امروز گرم ترین مرکز استان لقب گرفت که انتظار می رود فردا یک درجه این مرکز استان گرم تر شود.

دمای سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.