شناسهٔ خبر: 57974 - سرویس استان‌ها

عفیفی پور خبر داد:

خدمات رسانی ویژه بندر شهید حقانی به حجاج قشمی در ساعات بامدادی/ اسکورت با شناور ناجی و ارایه خدمات ترافیک دریایی

حجاج مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از خدمات رسانی ویژه به ۱۱۰ نفر از حجاج قشمی در بندر شهید حقانی بندرعباس در ساعات بامدادی امروز (شنبه دهم شهریورماه) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،"اله مراد عفیفی پور" در خصوص جزییات این خبر اظهار داشت:  در پی بازگشت نخستین گروه از حجاج هرمزگانی و زائران بیت الله الحرام به فرودگاه بندرعباس، تمهیدات و اقدامات ویژه ای برای ترابری دریایی ۱۱۰ نفر از حجاج ساکن قشم در مهم ترین پایانه مسافری دریایی ایران صورت گرفت.  

وی افزود: این گروه از مسافران حوالی ساعت ۲ بامداد امروز(شنبه دهم شهریورماه) از طریق شناور مسافری سلخ ۴ با ظرفیت ۲۱۰ نفر از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم جابجا شدند.

عفیفی پور از پشتیبانی ها و خدمات رسانی ویژه در بخش دریایی نیز سخن به میان آورد و افزود:  علاوه بر اسکورت شناور حامل حجاج توسط شناور جستجو و نجات دریایی(ناجی)، مرکز کنترل ترافیک دریایی(VTS) مستقر در بندر شهید رجایی نیز مسیر تردد را به صورت اختصاصی، پایش و از این سفر دریایی پشتیبانی کرد.

وی در پایان یادآور شد: بندر شهید حقانی بندرعباس با برخورداری از پیشرفته ترین ناوگان دریایی کشور شامل ۴۱ فروند شناور مسافری با ظرفیت بیش از ۴۳۰۰ صندلی، بزرگترین و فعال ترین پایانه مسافری دریایی ایران محسوب می شود.