شناسهٔ خبر: 57984 - سرویس مسکن و شهرسازی

سلسله نشست‌های اندیشه و تمدن ایران‌شهری- اصفهان

پوستر نشست دوم از سلسله نشست‌های اندیشه و تمدن ایران‌شهری- اصفهان روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه با موضوع ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نشست دوم از سلسله نشست‌های اندیشه و تمدن ایران‌شهری- اصفهان با موضوع "ایران؟" برگزار خواهد شد.

سید احمد محیط طباطبایی در این نشست به عنوان سخنران حضور خواهد یافت.

گفتنی است نشست مذکور روز چهارشنبه، ۱۴ شهریورماه از ساعت ۱۹ در خانه صفوی به نشانی اصفهان، خیابان طالقانی، حدفاصل وحید و خواجه پطروس، جنب کوچه شماره ۳۱ برگزار خواهد شد.

گفتنی است دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، با اندیشه ایران شهری از ابتدای دولت یازدهم کار خود را در وزارت راه و شهرسازی شروع کرد. این اندیشه تلاش دارد تا ایران را با تاریخ و گذشته پرباری که داشته پیوند دهد و باردیگر، توان و قدرت، فرهنگ و تمدن ایران را به دنیا معرفی کند.

پیش‌تر وزیر راه و شهرسازی در بیان اندیشه‌های خود درباره ایران‌شهری گفته بود: اگر بخواهیم برای آینده ایران چشم‌اندازی داشته باشیم این چشم انداز باید ریشه‌ای عمیق در تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین، ارتباطی ساختاری با آیین اسلام و قدرت سازگاری با شرایط روز زندگی داشته باشد. من پیوند این سه عنصر بنیادین را در اندیشه ایران‌شهری جستجو می‌کنم و معتقدم مفهوم «نه شرقی نه غربی» در این اندیشه می‌تواند تجلی پیدا کند. این اندیشه نظام معرفتی‌ای است که به مردم ایران‌زمین تعلق دارد، نه سوسیالیست‌ها و غربی‌ها و اروپایی‌ها. اندیشه ایران‌شهری به ما تعلق دارد و همین موضوع است که سبب می‌شود ما به میراثمان حس تعلق داشته باشیم؛ موجب همبستگی اجتماعی می‌شود و مایه‌ آن می‌شود که چاره‌ای برای پدیده ازجاکندگی اجتماعی پیدا کنیم./