شناسهٔ خبر: 58020 - سرویس هوایی

مه‌آبادی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

انجام عملیات حج بدون ارائه گزارش منفی/ برگزاری دوره‌های آموزش نسل نوین مدیران فرودگاهی در سه بخش

رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها درحال حاضر مردم در فاصله کمتر از ۱۰۰ کیلومتر به فرودگاه‌ دسترسی دارند که ما در طرح احداث نسل نوی فرودگاه‌ها پیشنهاد کردیم فرودگاه‌هایی کوچک و کم‌هزینه که توسط مردم و دولت های محلی و منابع غیر دولتی اداره می‌شوند در کشور ساخته شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: صنعت فرودگاهی ما علاوه بر قوانین ملی دارای نوعی قوانین بین‌المللی نیز بوده که اقتضا می‌کند سطح سرویسی مشابه با سایر کشورها و فرودگاه‌های دنیا در آن به مسافرین ارائه شود.

مه‌آبادی با بیان اینکه متأسفانه فرودگاه‌های کشور طی ۴ دهه گذشته از سطح سرویس‌دهی خوبی به مردم برخوردار نبوده و همچنین آنطور که باید به آموزش مدیران در این حوزه توجه نکرده‌اند گفت: علی‌رغم وجود بسیاری از منابع نتوانستیم طی این مدت رضایت‌مندی مردم را در سطوح بالا کسب کنیم، اما خوشبختانه امروز با آغاز طرح آموزش نسل نوین مدیران فرودگاهی امید داریم تا اولین دوره تا ۲ سال آینده به پایان رسیده  و اولین گروه از این مدیران پس از گذراندن دوره تطابق با فرودگاه‌های مختلف به تدریج وارد این صنعت شوند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره آموزشی همواره سعی شده است تا از حضور شایستگان این صنعت استفاده شود گفت: دوره های مذکور در سه بخش آموزش‌های شناختی و تغییر نگرش نسبت به مفهوم فرودگاه و خدمت به مردم، آموزش‌های تئوریک با حضور اساتید بین‌المللی و همچنین آموزش‌های حین خدمت در فرودگاه های ممتاز دنیا برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در اشاره به روند پروازهای عملیات حج سال جاری نیز بیان کرد: خوشبختانه آمار تأخیرات در دور بازگشت حجاج نیز بالا نبوده و هیچگونه گزارش منفی در عملیات رفت و بازگشت اعلام نشده است.

مه‌آبادی با تأکید براینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات رفت از نظر تأخیرات بهتر از رقیب عربی خود عمل کرده است گفت: براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها درحال حاضر مردم در فاصله کمتر از ۱۰۰ کیلومتر به فرودگاه‌ دسترسی دارند که ما در طرح احداث نسل نوی فرودگاه‌ها پیشنهاد کردیم فرودگاه‌هایی کوچک و کم‌هزینه که توسط مردم و دولت های محلی و منابع غیر دولتی اداره می‌شوند در کشور ساخته شوند.

وی با بیان اینکه این فرودگاه‌ها می توانند متناسب با نیاز مردم، با استفاده از ناوگان مناسب و باندهای کم‌هزینه و همچنین بدون تأسیسات تجاری در روستاهای کوچک ساخته شوند گفت: متأسفانه هم‌اکنون نگاه غیرحرفه‌ای برخی افراد باعث می‌شود تا بسیاری از مردم از داشتن فرودگاه محروم شده و یا این صنعت با هزینه‌های بسیار سنگین و از منابع دولتی ساخته شود./