شناسهٔ خبر: 58027 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور طاهرخانی انجام شد:

آغاز ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در شهر جدید بهارستان/ شروع عملیات احداث ایستگاه قطار برقی بهارستان

کلنگ زنی مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های روبنایی و زیربنایی و همچنین واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید بهارستان و مجلسی به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید کشور در حاشیه مراسم ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در شهر جدید بهارستان گفت: ساخت هزار واحد از این طرح های مسکونی امروز با بیش از ۲۱۰میلیارد تومان اعتبار در شهر جدید بهارستان آغاز شد.

طاهر خانی با بیان اینکه محله محوری اولویت توسعه شهرهای جدید دراین دوره است گفت: بهارستان یکی‌ از شهرهای پیشرو ‌است و به مرحله‌ ۱۰۰ هزار نفری رسیده است. جمعیت ۱۰۰ هزار نفری نیازهای جدیدی را طلب می‌کند که پیش از آن مطرح ‌نبوده است. این جمعیت فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی نیز ایجاد می‌کند. چرا که بسیاری از اقدامات تا پیش از این صرفه نمی‌داشت.

وی ادامه داد: قطار شهری اصفهان به بهارستان مراحل سیویل را پشت سر گذاشته است. قطعا افتتاح مترو اصفهان به بهارستان نقش کلیدی در توسعه این شهر خواهد داشت. بهارستان یکی از نقاط اساسی تولید و عرضه مسکن است. امروز بیش از ٧٠٠ واحد مسکن جدید عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی در ۵ سال گذشته به شدت درگیر مسکن مهر بوده است. همه توان این بود که کبود خدمات جبران شود. به خصوص در دوره‌ای که کشور با محدودیت منابع مالی رو به رو است. ٩ مدرسه در هفته جاری در شهرهای جدید استان اصفهان افتتاح شده است.

طاهرخانی تصریح کرد: خدمات روبنایی از جمله فضاهای بازی و فراغت و وجه بسیار جدی اجتماعی سازی در دستور کار است. ساکنان شهرها در مقیاس های اینچنین که فرهنگ های متفاوت و سطح درآمدهای متفاوتی نیز دارند، باید به اجتماع یکدستی تبدیل شوند. این وظیفه را بر گردن خود می‌دانیم. 

وی افزود: با اینکه مسکن مهر به جا مانده از سیاست‌های دولت قبل بود اما همه توان دولت به کار گرفته شده است. این نشان می‌دهد انتقاد به مسکن مهر که در دولت تدبیر و امید وجود داشت، انتقادی سازنده بود. تلاش این است که به ساکنان مسکن مهر احترام بگذاریم و این بافت‌ها با دیگر نقاط شهر تفاوتی نداشته باشد. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: دولت اعتقادی به آغاز پروژه‌ها با تصدی‌گری مستقیم ندارد. این دولت وامدار پروژه‌ای بود که بخش قابل توجهی از آن باقی مانده بود. به اتمام رساندن مسکن مهر کار شاقی بود. آیا مسکن مهر نباید خدمات مختلفی از جمله مدرسه، مراکز فراغتی، پاسگاه و غیره داشته باشد.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان نیز در این مراسمبا اشاره به بهره برداری از ۱۰ طرح عمرانی در شهرجدید بهارستان گفت: مسجد امام رضا(ع)، کلانتری بهارستان، مدارس کازرونی و شهید حججی از مهمترین طرح هایی است که با ۷۸میلیارد هزینه افتتاح شد.

احمدی افزود: احداث ایستگاه قطار شهری بهارستان نیز در زمینی به وسعت ۴هزار متر مربع و با ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

همچنین پروژه‌های افتتاح شده شامل هنرستان استادفرشچیان با مشارکت فولاد مبارکه، زمین های ورزشی روباز، اجرای محوطه سازی مسکن مهر( پارک کارتینگ ) و واحد های تجاری محله هنر و سایت مهارت و ۷۲ واحد مسکن مهر با اعتبار بیش از ۶۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال امروز در شهر جدید مجلسی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

در این راستا محوطه سازی و ساخت شبکه آب وفاضلاف محله دانش این شهر با ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز آغاز شد./