شناسهٔ خبر: 58040 - سرویس هوایی

طی هفت روز گذشته صورت گرفت:

انجام ۵۵ پرواز برای انتقال حجاج به کشور توسط هما

بازگشت حجاج رشت عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام در حالی هشتمین روز خود را می گذراند که تا پایان روز شنبه، ۱۰شهریور ماه جاری، ۵۵ پرواز برای انتقال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نل از اداره کل روابط عمومی "هما"، عملیات بازگشت ۴۳ هزارنفر از زائران ایرانی که در برنامه ریزی حج تمتع امسال توسط "هما" از جده و مدینه منوره به کشور بازگردانده می شوند، از ۵ شهریورماه آغاز شده است و تا روز ۲۴ همین ماه ادامه خواهد داشت.
 
انتقال زائران ایستگاه های پروازی اهواز، بوشهر، همدان، کرمان، بندرعباس، بیرجند، یزد، شیراز، رشت، اصفهان و نیمی از زوار تهرانی به کشور توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" انجام خواهد شد که تا پایان هفتمین روز انجام عملیات بازگشت، انتقال حجاج استان های بوشهر، گیلان و خوزستان کاملا پایان پذیرفته است.

بنابر این گزارش، تاکنون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر از زائران توسط "هما" به کشور بازگشته اند و متوسط تاخیرات عملیات بازگشت "هما" طی این مدت از آغاز عملیات، ۳۰ دقیقه بوده است. همچنین جامه دان مسافران به میزان ۵۱۹هزار و ۲۸۳ کیلو نیز از طریق پروازهای مورد اشاره منتقل گردیده است.

لازم به ذکر است انتقال زائران استان های خراسان رضوی و شمالی، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، زنجان و نیمی از زائران استان تهران به ایستگاه های پروازی مشهد، ارومیه، زاهدان، ساری، گرگان، زنجان و تهران توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می پذیرد که کلیه خدمات هندلینگ این پروازها شامل خدمات و تسهیلات فرودگاهی، امور جامه دان، خدمات ویژه و پذیرش مسافر و بار توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به تهران و آذربایجان غربی در حال حاضر همچنان در حال انجام است و همکاران خدمات فرودگاهی "هما" مستقر در ایستگاه های مورد اشاره در حال ارایه خدمات هندلینگ به پروازها و مسافران یاد شده هستند.