شناسهٔ خبر: 58114 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بندر نوشهر صورت گرفت:

نشست مشترك مدیر بنادرجمهوری آذربایجان با مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران

جلسه طالح زیادف مدیر بنادر جمهوری‌ آذربایجان روز دوشنبه در رأس هیأتی، ضمن بازدید از بخش های مختلف بندر نوشهر، با محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادرودریانوردی دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، در این دیدار كه عصر دوشنبه 12 شهریور ماه در بندر نوشهر برگزار گردید محمد راستاد معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ابرازخرسندی از حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در ایران ، توسعه توریسم و گردشگری دریایی را استراتژی اصلی سازمان بنادر و دریانوردی بر شمرد.

 وی توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بنادر شمالی به كشورهای همجوار از جمله كشور آذربایجان را از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی عنوان كرد و افزود:امضای یادداشت تفاهم بین دو كشور برای ارائه تخفیفات ویژه برای تجار و بازرگانانی كه قصد بهره گیری از ظرفیت‌های بنادر دو كشور را دارند زمینه توسعه همكاری‌های فیمابین را فراهم خواهد كرد.

طالح زیادف مدیر بنادر آذربایجان نیز با تشریح موقعیت خاص جغرافیایی بندر نوشهر، خواستار بهره‌گیری از زیر ساخت‌های گسترده موجود در بنادر شمالی ایران برای توسعه تجارت بین دو كشور شد.

 وی افزود: باید راه هایی پیدا كنیم كه گردشگری دریایی را تشویق كنیم و در صورت لزوم می توانیم در زمینه كاهش عوارض و فرایند صدور ویزا و تأمین شناورهای مورد نیاز با بنادر ایران همكاری كنیم.

زیادف همچنین ابراز امیدواری كرد كه با انجام این سفر زمینه توسعه همكاری‌ها بین دو كشور بویژه در زمینه حمل و نقل مسافر و سرمایه گذاری در بنادر شمالی ایران فراهم گردد.

 بر اساس این گزارش، در این دیدار محمد تقی انزان پور مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز با تشریح ظرفیت ها، توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری در بنادر نوشهر و فریدونكنار خواستار گسترش همكاری ها و افزایش حجم مبادلات كالا بین دو كشور شد.