شناسهٔ خبر: 58134 - سرویس استان‌ها

ناصر فنونی خبر داد:

استقرار میز خدمت در اداره کل راه وشهرسازی لارستان

ناصر فنونی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات از راه اندازی میز خدمت در شهرستان لارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی لارستان ، ناصر فنونی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مسئول میز خدمت در خصوص دستاوردهای آن اظهار داشت :

با عنایت به ضرورت اجرای ماده ۱۷ تصویب نامه شورای عالی اداری کشور در خصوص لزوم ارائه خدمت به مردم صرفاً از طریق میز خدمت حضوری و الکترونیکی؛ "میز خدمت اداره کل راه و شهرسازی لارستان " در جهت تحقق سیاست و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی و تأکید ریاست محترم جمهوری ، استانداری ، سازمان برنامه و بودجه و فرمانداری و حمایت بی دریغ جناب آقای مهندس باقری فرد مدیر کل محترم راه و شهرسازی لارستان مبنی بر اهتمام در اجرای این بخشنامه به عنوان یکی از دغدغه ها و ضرورتهای خدمات رسانی بهینه به ارباب رجوع این سازمان، میز خدمت در این سازمان شروع به کار کرده است.

وی در خصوص مبانی قانونی میز خدمت ایجاد شده دراین اداره کل عنوان داشت  : با وجود مدت کوتاهی از تاریخ اجرای این طرح ؛ عملکرد این طرح رضایت بخش بوده و علاوه بر پیشگیری از برقراری ارتباط غیر مستقیم با کارکنان و ممانعت از سردرگمی ارباب رجوع دستاوردهایی همانند  شفافیت خدمت رسانی، دلسردی و نا امیدی دلالان،حذف واسطه گران زمین و کوه خواران ، عدم افشای اطلاعات مربوط به املاک و اراضی دولتی ، کوتاه شدن دست سودجویان ، سرکوبی شیطنت مغرضین دربرداشته است.

وی اظهار داشت: با وجود طیف وسیعی از مراجعه کنندگان حضوری  میز خدمت توانسته پاسخ به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در همان روز و یا حداکثر سه روزه انجام دهد که طی آمار گیری یک‌ماهه از مجموع نامه‌های واصله به غیر از مکاتباتی که نیاز به بررسی و فرآیند انجام کاردارد مانند مکاتبات کمسیون ماده ۵ ، صورت وضعیت پیمانکاران و... ۸۵ درصد از نامه و درخواست‌ها پاسخ داده شده که در نظر سنجی به عمل آمده موجب رضایت ارباب رجوع قرار گرفته است.

لازم به ذکر است این اداره کل در اجرای حقوق شهروندی از هیچ تلاشی دریغ ننموده و آماده دریافت هرگونه راهکار ، پیشنهاد در تسهیل به امورات ارباب رجوع می باشد .فنونی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع، تسهیل در ارائه خدمات و ثبت درخواست‌ها به صورت کاملاً الکترونیکی مهمترین دلایل ایجاد میز خدمت حضوری در آینده اعلام کرد .