شناسهٔ خبر: 58166 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد:

بازگشت ۲۰۶۸ حاجی به فرودگاه زاهدان در قالب ۷ پرواز/ انجام ۳ پرواز تا تاریخ ۱۴ شهریور

فرودگاه زاهدان مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بازگشت ۲۰۶۸ حاجی به فرودگاه زاهدان در قالب ۷ پرواز گفت: تاکنون ۳ پرواز انجام شده و باقی پروازها نیز طی دو روز آینده انجام خواهد شد.

حسن اعرابی مقدم، مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره با انجام پروازهای بازگشت حجاج به فرودگاه زاهدان گفت: در مجموع ۷ پرواز ۲۰۶۸ حاجی را در قالب ۲۱ کاروان به فرودگاه زاهدان باز می‌گردانند.

اعرابی مقدم با اشاره به آغاز عملیات بازگشت حجاج از ۱۲ شهریورماه افزود: تا کنون ۳ پرواز بازگشت انجام شده و ۸۹۴ نفر از حجاج به وسیله این پروازها به کشور بازگشتند. ۴ پرواز باقی مانده نیز طی دو روز آینده انجام خواهند شد.

وی با بیان اینکه این پروازها توسط هواپیمایی سعودی انجام می‌شود، ادامه داد: اولین پرواز با ۵ ساعت، پرواز دوم با ۳:۳۰ ساعت و پرواز سوم با حدود ۲ ساعت تاخیر در ورود انجام شد که این تاخیرها تماما به خاطر عملیات شرکت هواپیمایی سعودی بوده و ارتباطی با فرودگاه زاهدان ندارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان زاهدان به انجام بدون مشکل عملیات اعزام زائران اشاره کرد و گفت: پروازهای برگشت نیز تاکنون بدون هیچ مشکلی به صورت عادی انجام شده است.

به گفته اعرابی مقدم، امکاناتی نظیر ایستگاه هلال اهمر، مرکز بهداشت، اورژانس و ایستگاه آتش‌نشانی برای انجام ایمن پروازهای برگشت در فرودگاه زاهدان پیش‌بینی شده و همچنین برای مستقبلین نیز امکانات رفاهی نظیر بوفه در فضای باز و پارکینگ فراهم شده است.