شناسهٔ خبر: 58180 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بازدید مدیر بنادر کشور آذربایجان از بندر امیر آباد مطرح شد:

تکمیل اسکله رو رو ریلی بندر امیرآباد طی۸ماه آینده/ مذاکره بازرگانان کشورهای ساحلی خزر در دو حوزه تجاری و گردشگری

دیدار مدیر بنادر کشور آذربایجان در بازدید از امکانات و ظرفیت‌های بندر امیرآباد در شرق استان مازندران، این بندر را نمونه از بنادر نسل سوم در دریای خزر برشمرد و گفت: ساخت و توسعه بندر بزرگ الت در باکو، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی و توسعه تعاملات منطقه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طالح محمد زیادف مدیر بنادر آذربایجان که در جریان سفر چهار روزه اش به ایران، در نشست با مدیران و مسئولان حمل و نقلی و بازرگانی استان مازندران، مراودات تجاری و بندری دو کشور را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: بندر فقط جایی برای ورود و خروج کالا نیست. امروزه ارزش افزوده در بنادر تجاری جایگاه اقتصادی بنادر را بیشتر از گذشته کرده است.

وی با اشاره به ساخت و توسعه بندر بزرگ الت در باکو، آن را فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاران ایرانی و توسعه تعاملات منطقه‌ای دانست.

در این نشست همچنین سیاوش رضوانی؛ مدیرکل بندر امیرآباد با اعلام خبر تکمیل اسکله رو رو ریلی در این بندر طی ۸ ماه آینده، گفت: با تکمیل این اسکله، سطح مراودات واگنی بندر و حتی صادرات تا سطح ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت اسمی بندر امیرآباد حدود ۷ و نیم میلیون تن است و سالانه ۳ و نیم تن آن پوشش داده می‌شود ، اولویت‌های عملیاتی بندر امیرآباد را پر کردن ظرفیت‌های خالی عنوان کرد.

مدیر بندر امیرآباد با اعلام اینکه مطابق برنامه‌ریزی و طرح جامع سازمان بنادر، ظرفیت بندر امیرآباد تا سال ۲۰۳۰ به ۱۸ میلیون تن افزایش می‌یابد، مراودات تجاری بندر امیرآباد با بنادر آذربایجان را رو به رشد برشمرد.

محمد اسلامی؛ استاندار مازندران هم در دیدار با طالح محمد زیادف؛ مدیر بنادر آذربایجان با بیان اینکه دریای خزر فرصت‌های فراوانی برای توسعه اقتصادی دارد، نقش بنادر مازندران در افزایش سطح مناسبات تجاری ایران در خزر را قابل‌توجه عنوان کرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن اراده طرف آذربایجانی در افزایش سطح مراودات تجارت دریایی با بنادر ایران، از برنامه ریزی برای برگزاری اولین نمایشگاه و همایش بین المللی دریای خزر در آینده ای نزدیک با میزبانی استان مازندران خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مقام عالی استان مازندران با تاکید بر پشتیبانی از بنادر مازندران در تکمیل زیرساخت‌ها جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور شمال _ جنوب ، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته تلاش شد تا بتوانیم ریل و کامیون را به کشتی متصل کنیم و با استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار ، کالاها را از طریق بنادر شمالی خزر به مناطقی از اروپا و کشورهای آسیای میانه، جا به جا کنیم .