شناسهٔ خبر: 58193 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

رگبار باران همراه با رعدودبرق در زاگرس جنوبی و استان‌های شمالی/ غبار محلی و مه صبحگاهی در خوزستان و بوشهر

آب و هوا طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در زاگرس جنوبی شامل نیمه غربی و مرکزی و جنوبی استان کرمان و مناطق شمالی و شرقی استان فارس شاهد رگبار باران همراه با رعدوبرق و ورزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در زاگرس جنوبی شامل نیمه غربی و مرکزی و جنوبی استان کرمان و مناطق شمالی و شرقی استان فارس شاهد رگبار باران همراه با رعدوبرق و ورزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

با توجه به ماهیت بارش‌های تابستانه در هوای گرم، رشد ابرهای جوششی و رگبارباران می‌تواند منجر به سیلاب و ایجاد رواناب، بخصوص در مناطق کوهپایه‌ای و روستاهای کوهستانی شود. از این رو توصیه می شود اقدامات لازم جهت برقراری ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی انجام شود.

همچنین برای شرق استان مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز شرقی در استان سمنان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و ورزش باد دور از انتظار نیست.

در همین مدت رشد ابر به خصوص در بعدازظهرها در مناطق شمالی آذربایجان غربی هم دور از انتظار نیست.

برای فردا پنجشنبه در زاگرس جنوبی شامل مناطقی از جنوب و مرکز استان کرمان و شمال استان هرمزگان و برخی نقاط از مناطق شمالی و شرقی استان فارس، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می شود.

جمعه در زاگرس جنوبی شامل برخی مناطق از جنوب و مرکز و غرب استان کرمان و شمال استان هرمزگان، رگبار باران همراه با رعدودبرق و ورزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به جز مناطق ذکر شده در بالا اغلب مناطق کشور تا پایان هفته آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

در همین خصوص فردا و روز جمعه زابل همچنان درگیر وزش بادهای شدید و کاهش نسبی کیفیت هوا خواهد بود و در همین مدت استان‌های خوزستان و بوشهر با نفوذ جریانات جنوبی، غبار محلی و دراواخر شب و اوایل صبح، مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.  

بیشینه دما امروز در تهران به ۳۳ درجه بالای صفر رسید و تا جمعه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود بیشینه به ۳۵ درجه برسد و طی این سه روز هوای پایتخت آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت که می‌تواند این مساله توام با وزش باد باشد.

اهواز امروز گرم‌ترین مرکز استان با ثبت بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر بود و بعد از آن بوشهر دیگر مرکز گرم استان لقب گرفت.

در مقابل زنجان و اردبیل هم با دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند و بعد از آن‌ها همدان، شهرکرد و بیرجند دیگر مراکز خنک استان با ثبت کمینه دمای ۱۰ و ۱۱ درجه بودند.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.