شناسهٔ خبر: 58215 - سرویس مسکن و شهرسازی

استاندار فارس اعلام کرد:

اقدامات در شهر جدید صدرا الگویی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است/ ضرورت حضور بخش خصوصی در فرآیند ساخت شهرهای جدید

اسماعیل تبادار استاندار فارس خبر داد: امروز فعالیتی بیش از گذشته در صدرا مشاهده می‌شود و سرعت ساخت پروژه‌ها در این شهر جدید می‌تواند الگویی برای تمام استان باشد که از معاونت فنی استانداری می‌خواهیم که این الگو را جهت فرهنگ‌سازی به سایر نقاط نیز تعمیم دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اظهار داشت: امروز سبد متنوعی از خدمتگزاری در شهر جدید صدرا را شاهد هستیم که پروژه‌ها با سرعت‌بالا به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه کیفیت آنان نیز در بهترین شکل خود است.

خلیل حاجی پور افزود: به‌عنوان نمونه مجموعه ۱۲ کلاسه آموزشگاه قوام الدین امروز در حالی افتتاح می‌شود که تنها ۱۰۰ روز از کلنگ زنی آن گذشته و به لحاظ زمانی در اتمام پروژه، در نوع خود یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

این مقام مسؤول همچنین گفت: فاز نخست تصفیه‌خانه لوکال صدرا امروز گشایش یافت و دستور آغاز به کار فاز ۲ نیز صادر شد و امید است تا ۲۲ بهمن امسال نیز به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه صدرا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است، افزود: امروز می‌توان ادعا کرد که شرکت عمران شهر جدید صدرا به دلیل انجام و اجرای پروژه‌های متعدد، عمرانی‌ترین دستگاه استان فارس است و این یک ادعای تنها نیست.

حاجی پور تصریح کرد: آزادراه صدرا-دوکوهک تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و تلاش بر این است که آزادراه صدرا به باجگاه نیز در نیمه نخست سال آینده گشایش یابد.

این مقام مسؤول همچنین به مسکن مهر صدرا نیز اشاره کرد و گفت: با افتتاح ۵۷۰ واحد مسکن مهر صدرا، تنها هزار واحد دیگر از مسکن مهر باقی‌مانده که ۵۰۰ واحد آن تا آخر امسال و ۵۰۰ واحد دیگر نیز سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد و تلاش بر این است که تا نیمه نخست سال ۹۸، پرونده مسکن مهر در صدرا بسته شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا هزینه پروژه‌های گشایش‌یافته هفته دولت در این شهر را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: میزان هزینه پروژه‌هایی که امروز کلنگ زنی شد نیز ۱۲۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در سخنانی با بیان اینکه مسیر توسعه در شهر جدید صدرا شتاب گرفته است، اظهار داشت: حجم عملیات عمرانی در شهر جدید صدرا به میزانی است که انتظار می‌رود در پایان دولت دوازدهم این شهر را به‌عنوان یک شهر پایدار و برخوردار از استانداردهای ملی در کشور معرفی کنیم.

حبیب الله طاهرخوانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی افزود: عملیات عمرانی بسیار در شهر جدید صدرا در حالی انجام می‌شود که هزینه آن تماماً از محل منابع داخلی شرکت عمران تأمین‌شده و یک ریال از منابع دولتی در آن به کار نرفته است.

این مقام مسؤول تأکید کرد: چشم‌انداز شهر جدید صدرا کاملاً روشن و مثبت است و می‌توان با اطمینان گفت که این شهر در آینده نزدیک به یکی از شهرهای برتر و نمونه استان فارس تبدیل خواهد شد.

وی همچنین گفت: امسال کار ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی را در شهرهای جدید آغاز خواهیم کرد و این کار بزرگ بدون تصدی‌گری دولت و تنها با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

طاهرخوانی به مسکن مهر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در کل کشور نیاز به ۱۱ هزار میلیارد تومان برای هزینه در زیرساخت‌ها در مسکن مهر است و هنوز کار دولت در این حوزه به پایان نرسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به‌هرحال کمبودهای جدی در سایت‌های مسکن مهر وجود دارد تا بتوانیم این سایت‌ها را برای یک زندگی سطح متوسط شهری، به حد استاندارد برسانیم گرچه دولت در زمینه احداث خدمات و زیرساخت‌ها عملکرد ویژه‌ای داشته است.

همچنین استاندار فارس نیز در این آئین اظهار داشت: امروز فعالیتی بیش از گذشته در صدرا مشاهده می‌شود و سرعت ساخت پروژه‌ها در این شهر جدید می‌تواند الگویی برای تمام استان باشد که از معاونت فنی استانداری می‌خواهیم که این الگو را جهت فرهنگ‌سازی به سایر نقاط نیز تعمیم دهد.

اسماعیل تبادار افزود: شهر جدید صدرا در آینده بر اساس اهداف اصلی ساخته خواهد شد و در این راستا حتماً باید بخش خصوصی را فعال کرد.

مقام عالی دولت در فارس با بیان اینکه پروژه‌های مهم دیگر صدرا مانند پروژه تنگ قره پیری را انتظار داریم در کم‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد، افزود: مجموعه استانداری برای تکمیل پروژه‌ها در کنار شرکت عمران صدرا خواهد بود.

استاندار فارس در مورد مسکن مهر صدرا نیز گفت: با ساخت هزار واحد باقی‌مانده امید است که پرونده مسکن مهر بسته شود اما پرونده خدمات آن همچنان مفتوح باشد.

تبادار همچنین خواستار استفاده از آب تصفیه‌خانه صدرا برای آبیاری فضای سبز شد و افزود: از این پساب باید نهایت استفاده را برای آبیاری درختان و فضای سبز برد./