شناسهٔ خبر: 58264 - سرویس استان‌ها

در نشست حسن‌نیا با نوروزی عنوان شد:

تعریض ، ارتقاء و ایمن سازی راه‌های ارتباطی استان مازندران باید شتاب بیشتری بگیرد

جلسه معاون وزير راه و شهرسازی و رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور در دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی استان عنوان نمود: تعريض ، ارتقاء و ایمن سازی راه‌های ارتباطی استان باید با شتاب بیشتری انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس عبدالهاشم حسن نیا در این دیدار كه با حضور مهندس نوروزی مدیر کل نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همراه بود اظهار داشت : راه‌های ارتباطی مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن و نزدیكی به پایتخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از راه‌های بسیار پرتراكم محسوب می‌شوند. همچنین فاصله كم مراكز جمعیتی در این استان و تراكم شهرها نیز بر اهمیت راه‌های درون استانی افزوده ، لذا با این همه ویژگی هنوز توجه ویژه‌ای به این راه‌ها نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های این استان به ویژه جاده‌ها، در دستور كار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی در خصوص عملیات تعریض محور هراز ابراز امیدواری كرد : خوشبختانه با توجه به حضور مهندسان متعهد و كار آزموده در محل پروژه ، امید آن است تا هرچه زودتر شاهد بهره برداری نهایی از پروژه مذكور بوده چرا كه حق مردم شریف ایران اسلامی است كه جاده‌هایی ایمن و استاندارد داشته باشند.

مهندس حسن‌ نیا ابراز امیدواری نمود : در پی رویکرد اخیر دانش بنیان و برنامه‌محور در وزارت راه و شهرسازی شاهد توجه بیشتر به توسعه و تعریض و بهبود سرویس‌دهی محورهای مازندران باشیم .

وی در ادامه ضمن قدردانی از مجموعه عوامل به منظور افزایش ارتقاء ایمنی محورهای ارتباطی استان تصریح نمود : با توجه به حجم بالای ترافیك و تردد مسافرین به مازندران می طلبد محورهای این استان همواره ایمن و استاندارد باشد.

مهندس حسن نیا اقدامات ایمن سازی محورها را برای كاهش تصادفات و تلفات جاده ای بسیار مثمر ثمر دانست و خاطر نشان ساخت : علاوه بر ایمن سازی محورها ، رعایت قوانین و مقررات از سوی كابران جاده ای نیز می تواند عامل مهمی در جهت كاهش سوانح رانندگی باشد.

گفتنی است معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور در سفر یک روزه به مازندران از تعدادی از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و حوزه راهداری بازدید و دستوراتی را برای رفع موانع اجرائی و تسریع در روند اجرائی پروژه‌ها صادر نمود.