شناسهٔ خبر: 58284 - سرویس استان‌ها

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی خبر داد:

اعتبار ۱۰۰میلیارد ریالی برای نگهداری راه‌های شهرستان گرمی

صدیف فرمان رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی گفت:طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال برای انجام امورات راهداری و نگهداری حوزه استحفاظی این شهرستان بیش از ۱۰۰میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، صدیف فرمان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان گرمی با بیان اینکه حوزه استحفاظی راه‌های شهرستان گرمی ۹۶۲کیلومتر میباشد و۵۰ درصد از راه‌ها از آسفالت خوب برخورداراست افزود:با تلاش راهداران سخت کوش و زحمتکش ۴۵درصد از اعتبار ۱۰۰میلیارد ریالی برای انجام عملیات نگهداری این شهرستان در ۵ماهه نخست سال با قوت تمام و به نحو احسن هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه جهت بالابردن ایمنی راه‌ها تاکنون ۲۲۴عدد تابلوی راهور و ۱۵۰عدد علائم راهنمایی و رانندگی روی گاردریل نصب شده است گفت:در این زمینه  ۱۵عدد چراغ چشمک زن نصب و در راه‌های فرعی اصلی و روستایی نیز شیب‌تند و پیچ‌های خطرناک حذف شده‌اند تا رانندگان هیچگونه مشکلی در تردد نداشته باشند.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی از تسطیح و رگلاژ بیش از  ۳۰۰کیلومتر از راه‌های روستایی شنی و خاکی در ۵ماه اول سال خبرداد و اظهارکرد:جهت نگهداری از حریم راه که خط قرمز راهداری است از ۱۱۴مورد تجاوز به حریم راه بصورت قاطعانه جلوگیری شده است، طوریکه با حکم قضایی ۱۵۰کیلومتر از حریم راه آزادسازی شده است.

صدیف فرمان اجرای ۴هزار و ۳۲۰مترمکعب زیرسازی راه‌ها جهت لکه‌گیری عمقی و ۴هزار و ۹۹۲مترمربع تسطیح پاکسازی و آزادسازی در حریم راه‌ها یادآور شد و تصریح کرد:لکه گیری با آسفالت گرم به مقدار ۶۷۰تن ،تعمیر ونصب ۴۸شاخه حفاظ گاردریل و اصلاح نقاط پرحادثه از دیگر خدمات انجام شده توسط نیروهای راهداری در حوزه راه شهرستان گرمی است.

وی گفت در ۵ماهه گذشته بیش از ۲۶هزارو ۶۱۱ نفر مسافر توسط دو شرکت فعال در حمل ونقل عمومی جابه جا شده اند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان گرمی ایجاد دپوی خاکی در محل پرتگاه‌ها ،توسعه ۴کیلومتر از چراغ‌های روشنایی، تعمیر ۶دستگاه ابنیه و پل‌ها و همچنین مرمت، تیغ زنی و لکه‌گیری راه‌های شنی را از جمله اقدامات دیگر راهداری در جهت بالابردن امنیت جاده و سلامت کاربران جاده برشمرد.